Ne tako davno stare SEO strategije su bile potpuni vladari web marketinga. Svatko tko se obratio nekome s imalo SEO znanja mogao je jako lako doći na čelne pozicije u rezultatima pretrage, bilo je potrebno samo graditi linkove (link building), istina niti danas taj faktor nije zanemariv, veoma je bitan, ali činjenica je da i neki drugi faktori igraju sve veću ulogu u promociji i pozicioniranju web stranica, a jedan od njih koji sve više dobiva na značaju su društvene mreže.
Upravo zaprepašćuje činjenica koliko su društvene mreže postale mjerilo važnosti u očima tražilica, prvenstveno kod Google. Mnoge osobe ne žele uopće biti prisutne na društvenim mrežama jer to još uvijek smatraju prilično neozbiljnim pristupom u svom poslovanju, ali na žalost vrijeme ih sve više demantira i koliko god bili principijelni, morati će i oni „upasti“ u internet marketing koji nude društvene mreže jer bez tog dijela internet marketinga biti će u zapećcima rezultata pretrage i prezentacije svojih usluga, a njihove firme će početi osjećati gubitak u poslovanju.
Znači, nije više dovoljno imati odlično napravljenu web stranicu, s odličnom on page optimizacijom, kvalitetnim i informativnim sadržajem i profesionalno odrađenim link buildingom (kako ne bi ispalo da to više nije važno, napominjem kako su te SEO tehnike itekako važne i dalje), potrebno je biti redovito prisutan na najvažnijim društvenim mrežama, poput Google+, Facebook, Twitter, Instagram, itd.
Broj važnih društvenih mreža se svakodnevno povećava, na vama je da odaberete barem dvije koje najviše odgovaraju vašoj promociji. Interakcija unutar društvenih mreža postala je istinsko oruđe za promociju i značajno poboljšanje poslovanja!
U nastavku možete pročitati o nekim bitnim činjenica zašto su društvene mreže postale važan dio SEO optimizacije i dio strategije koja poboljšava vašu vidljivost u rezultatima pretrage, te jednostavno pridonose značajnom poboljšanju vašega poslovanja.
Nemojte očajavati kada vidite koliko vas posla očekuje, budite dosljedni u provođenju nauma da postanete sastavni dio društvenih mreža i time na najbolji način predstavite svoje proizvode i usluge.
- Google je uvijek davao važnost linkovima koji su slovili kao preporuka ili glas za sadržaj na vašoj web stranici, znači što više linkova to više glasova za vašu web stranicu, ali SEO majstori su uočili da takve preporuke mogu relativno jednostavno ručno ili pomoću alata izgrađivati te stvarati lažne preporuke.
- Google je odlučio stati na kraj lažnom glasanju te je sa svojim updateima odlučio kazniti takve stranice, te ih smjestiti gdje im je stvarno mjesto. Linkove kao mjerilo za pozicioniranje nije uklonio, ali je jako vješto napravio razliku između manipulativnih linkova i onih stvarnih koji daju valjani glas web stranici.
- Tu je došlo do bitnog trenutka kada se Google okreće i društvenim medijima kao mjestu koje isto daje preporuke i glasove, ali je puno teže izvoditi manipulacije.
Istina, za dostizanje rezultata na društvenim mrežama, potrebno je jako puno truda i vremena, ali kao i svaki trud u konačnici se višestruko isplati. - Kada imate mnoštvo sljedbenika na društvenim mrežama poput Google+, Facebook, Twitter ili neke druge društvene mreže stvarate vlastite „navijače“ koji će uspješno dijeliti i dalje promovirati vaš sadržaj te time povećavati posjećenost vašoj web stranici.
- Primjer je jednostavan, u sklopu vaše web stranice se nalazi npr. vaš blog na kojemu prezentirate svoje usluge, kada takav članak putem linka prenesete na neku od društvenih mreža koje koristite, lako uočavate da se sadržaj dijeli, u početku ne tako brzo, ali s vremenom i povećanjem sljedbenika vaš sadržaj nalazi svoju publiku koja vas redovito prati i željno iščekuje nove članke.
- Isto tako je istina da većina ljudi koji vas prate putem društvenih mreža neće postati korisnici vaših usluga, ali nije to jedini cilj promocije na društvenim mrežama. Jedan od ciljeva je privući pozornost što većeg broja ljudi ka vašoj web stranici na kojoj nudite svoje usluge, na njima će se profilirati osobe koje stvarno trebaju vaše usluge.
- Biti društven na društveni mrežama je najbrži način dolaska do ciljane publike, a bit svega je interakcija koja se događa u stvarnom vremenu te ljudi bivaju upoznati s vašim uslugama istog trena kada ste ih s njima podijelili.
- Naravno, potrebno je jako vješto prezentirati i privući pozornost na sadržaj koji dijelite sa svojim sljedbenicima. Kvalitetan sadržaj, tekstualni i medijski moraju biti lijepo upakirani da bi se polučio uspjeh.
- Mnoge će možda uplašiti činjenica koliko truda treba uložiti u rad na društvenim mrežama, a ujedno je potrebno stvarati mnoštvo sadržaja na vlastitim web stranicama, SEO optimizacija na društvenim mrežama je stvarno težak posao, ali prednost takve društvene SEO optimizacije je što je dostupna svima i to bez iznimke.
- Vjerujem da je većina čula za izraz društveni signali, da, to su signali koji se nalaze svugdje oko nas, samo je potrebno naučiti čitati kako nam se obraćaju i prilagoditi ih svojim potrebama.
- Google zasigurno mjeri kako pulsira vrijednost vaše web stranice na društvenim mrežama, znači iako skupite veliki broj sljedbenika na društvenim mrežama, potrebno je znati gdje u konačnici najbolje plasirati sadržaj koji želite da vidi i pročita što više ljudi?
- Najbolji načini prezentacije na društvenim mrežama su grupe koje dijele slične stavove i gdje će vaš sadržaj zasigurno biti popraćen pozitivnim i negativnim kritikama, ali to je jednostavno škola koja se mora proći da bi naučili kako što bolje prezentirati svoj sadržaj i usluge koje nudite.
- Linkovi s društvenih stranica vam donose stvarni promet, dok linkovi koji se grade klasičnim načinom rijetko donose mnoštvo posjetitelja, nakana link buildinga je sasvim drugačija, tj. ubrzano pozicioniranje u rezultatima pretrage ako se radi na pravilan način u suprotnom možete otići u kontra smjeru, što nikako nije poželjno.
- Čim se uoče novi načini za poboljšanje poslovanja u ovom slučaju na društvenim mrežama, tu se odmah stvori i nova (stara) ekipa za SEO optimizaciju, jer nitko ne uviđa promjene na tražilicama kao što to uviđaju SEO stručnjaci.
- Kako se u konačnici postaviti prema klasičnoj SEO optimizaciji u odnosu na optimizaciju putem društvenih mreža?
- Jednostavno, uzeti najbolje od jednog i drugog, biti prisutan na društvenim mrežama i raditi SEO optimizaciju na sve načine koji pridonose poboljšanju prezentacije vaših usluga, samo tako ćete svoje poslovanje dići na višu razinu i isplatiti sav trud koji ulažete bilo na društvenim mrežama bilo putem „klasične“ SEO optimizacije.
Društvene mreže su postale neizostavan dio promocije vlastitog rada na webu, osobno sam mišljenja da bez takve vrste promocije nema napretka u predstavljanju usluga koje se nude.
Svoje radove predstavljam na svim relevantnim društvenim mrežama, počevši s Facebook, Google +, Twitter, Instagram i LinkedIn, početak je bio “trnovit” ali sada stvarno vidim napredak!
Potpuno se slažem s tobom Dragane 😉
Odličan članak, ja se trudim na tim društvenim mrežama ali za sada ne ide baš po planu, izgleda da je to stvarno mukotrpan put 😉
Samo nastavi s trudom i uspjeh sigurno dolazi 🙂
Izgleda da je došlo dotle da još malo pa više neću morati ići u svoju trgovinu, sve ću rješavati preko Facebooka i Google + 🙂
Zar nije tako bolje, ostaje ti više vremena za druge stvari 😀