SEO optimizacija je dugotrajan proces, zahtjeva mnogo uloženog truda i vremena, od pravilne on page optimizacije, kvalitetnog sadržaja, uredne arhitekture web stranice, sudjelovanja na društvenim mrežama pa do off page optimizacije koja zahtjeva i oduzima najviše vremena, a sve to da bi dobili vrhunske organske rezultate i čelne pozicije za najbitnije ključne riječi.
Moglo bi se kazati da je to mana SEO optimizacije, dugotrajan proces koji vlasnicima web stranica nije pretjerano omiljen, ali rezultat u konačnici je “čvrsta” pozicija na čelnim mjestima u rezultatima pretraživanja koju treba održavati kvalitetnim sadržajima i promocijom na društvenim mrežama. Ta čvrsta pozicija u rezultatima pretraživanje je ono što SEO čini jedinstvenim i daje mu atribut vrline!
Nasuprot SEO optimizaciji, stoji PPC (Pay Per Click ili Plaćanje po Kliku) kod nas se još naziva i oglašavanje po kliku, za one koji su željni brze promocije svoje web stranice i ekspresnih rezultata, a i to ovisi o tome tko vam vodi kampanju oglašavanja, jer postoje oni koji znaju voditi kampanju oglašavanja i oni drugi koji su manje vješti u vođenju kampanje.
Prvi su toliko dobri i znaju točno kako voditi kampanju oglašavanja i s kojim ključnim riječima postići najbolje rezultate, a još jedna njihova vrlina je to što znaju kako sniziti cijenu PPC, ovi drugi nisu vješti niti u jednoj od te dvije bitne stvari prilikom oglašavanja za PPC, zato je bitna dobra konzultacija prilikom odabira osoba koje će vam voditi PPC kampanju!
U konačnici kada uspoređujemo rezultate koje nose SEO i PPC dolazimo do činjenice da dugoročni faktori idu u prilog SEO optimiziranim web stranicama.
Kao prvo SEO usluge su u pravilu puno povoljnije negoli je to činjenica da morate stalno plaćati oglašavanje ako želite biti prisutni na prvoj stranici rezultata pretraživanja. Drugo, činjenica da su vam čelne pozicije s dobrom SEO optimizacijom dugotrajne, a u nekim slučajevima i trajne.
Kod PPC postoji još jedan bitan faktor koji se tiče smještaja vašeg oglasa na tražilicama, naravno da su oglasi koji se nalaze na vrhu tražilica, odmah iznad organskih rezultata puno uočljiviji negoli je slučaj s oglasima koji se pojavljuju s desne strane organskih rezultata (“tome ide u prilog i činjenica da većina stanovnika našeg planeta čita s lijeva na desno, pa tako prvo i primijete tekst s lijeve strane, što znači da je desna strana poprilično zanemarena”), istina za ove prve treba više platiti, ali je i uspjeh zato znatno veći u odnosu na oglase s desne strane.
Kada pogledate infografiku koja uspoređuje SEO protiv PPC, možete vidjeti da statistika preteže na strani SEO optimiziranih web stranica što ne znači da ne treba koristiti PPC, naprotiv, odlično je paralelno koristiti obje metode, a naročito u slučajevima kada se radi SEO optimizacija na web stranici, a top rezultati još nisu postignuti.
To je period kada oglašavanje na tražilicama i drugim web stranicama ima itekako bitan status, dovodit će vam posjetitelje i potencijalne klijente dok ne bude završena optimizacija vaše web stranice.
Stoga je preporučljivo uzeti najbolje što pruža PPC i SEO optimizacija zajedno, jer i jedan i drugi način pridonose boljitku vaše web stranice, a s time i uspjehu vašeg poslovanja!
Meni je kampanju vodila jedna agencija koju neću reklamirati, mogu samo kazati da su dečki odlično odradili posao.
Posjete su porasle za preko 600% tako da sam i dalje u điru sa plaćanjem po kliku, tko sumnja neka isproba s malim iznosom.
Lp
Radim web stranicu, nisam ni zamišljao što me sve čeka nakon što bude gotova!
Puno teškog rada 😀