Skip to main content

Izrada web stranica i njezina važnost u SEO optimizaciji!

izrada web stranica i SEO optimizacija

Činjenice govore u prilog tezi da bez dobrog web dizajna odnosno same izrade web stranica nema više kvalitetne SEO optimizacije. Svaka osoba koja se bavi izradom web stranica mora poznavati ne samo neke bitne faktore na koje mora obratiti pažnju prilikom izrade web stranica, već mora poznavati svaki, pa i najmanji faktor koji pridonosi on page SEO optimizaciji, jer jedino tako nudi krajnjem korisniku potpuno spremljenu web stranicu, na kojoj svi faktori, uključujući sam izgled, arhitekturu i on page optimizaciju dovode do toga da je web stranica spremna za javnost i tražilice!

Izraz SEO Web Design nije fraza koja je skovana samo radi svoje zvučnosti, već ima korijene u činjenici da je sjedinjenje te fraze ono što donosi predispozicije za uspješno pozicioniranje na tražilicama, znači sjediniti optimalan on page SEO tijekom izrade web stranica je postala nužnost i zato svaki web dizajner mora biti svjestan činjenice da mora temeljito proučiti tematiku prije samog početka stvaranja web stranice.

U postupak izrade web stranice mora biti uključeno sve znanje web dizajnera i svi raspoloživi izvori koji mu stoje na raspolaganju, naravno tu je i neizbježni dio, želje vlasnika web stranice moraju se uzeti u obzir i u konzultaciji s njim(a) donijeti pravilne odluke koje dovode do cilja, a to je potpuno optimizirana web stranica s izgledom koji zadovoljava vlasnika, korisnika, tražilice i na koncu web dizajnera, jer bez njega nema SEO Web Design-a!

Uvijek kada surfate netom, nailazite na mnoštvo web stranica koje svojim izgledom variraju, od oku neprivlačnih do web stranica koje svojim izgledom i arhitekturom odskaču od prosjeka, pa sve do onih koje zadovoljavaju sve aspekte izrade web stranica i optimizacije, kada zavirite u kod stranice lako uviđate koje su web stranice napravljene sa znanjem o SEO optimizaciji, a kod kojih je to propušteno i stoga ste na njih „naletjeli“ slučajno ili u potrazi za inspiracijom prilikom izrade novog projekta.

Na web stranice koje su pravilno optimizirane, ne dolazi se slučajno, poštivanjem pravila o optimizaciji i arhitekturi web stranice takve stranice puno lakše dolaze na čelne pozicije u rezultatima pretrage, od onih koje to nisu poštivale. Jednostavno, potrudite se oko izgleda web stranice i oko pravilne optimizacije i imat ćete mnoštvo zadovoljnih klijenata, a to je link building koji dobiva web dizajner koji ulaže veliki trud u stvaranju vrhunskih web stranica!

Ključne riječi i web dizajn

Na prvu bi se moglo postaviti pitanje kakve veze imaju ključne riječi i web dizajn, imaju naravno, ključne riječi koje su pravilno dozirane postaju srce kvalitetnog sadržaja, a na „leđima“ web dizajnera je zadatak da te ključne riječi vizualno što više približi krajnjem korisniku web stranice.

Naravno, ključne riječi nikako ne bi trebale biti iritantno naglašene, jer takav pristup odbija korisnike, a govoreći iz iskustva, takav način naglašavanja ključnih riječi je posljedica neznanja ili webspama.
Ključne riječi treba naglasiti tako da privuku pažnju svojim jednostavnim i relevantnim prikazom.

Neka mjesta za smještaj ključnih riječi su veoma važna i na njih treba obratiti posebnu pažnju:

Title Tag
Ključne riječi u meta description
Navigacija i izbornici
Poslovni slogani
Ime domene
Natuknice
Opisi naslova u linkovima
Naslovna stranica
Unutarnje i vanjske poveznice
Footer linkovi i sitemap
Pravilno raspoređeni header tagovi H1, H2 i H3

Slike u web dizajnu

Slike u web dizajnu su postale medijsko carstvo informacija, nije uzalud poslovica da slika govori više od tisuću riječi, naravno da slika „govori“, opisuje i pruža informaciju, ali na žalost Google i druge tražilice nemaju pojma o čemu se na slici radi ako im mi to ne kažemo, a kakvu informaciju slika pruža dajemo putem tagova, za slike su najbitnija dva, alt tag i title tag, odnosno dva najmoćnija oružja u opisivanju sadržaja slike.

Istina, s tagovima ne opisujemo sliku u tisućama riječi tj. o čemu slika govori, ali alt i title tag mogu svojim jednostavnim opisom pružiti osnovnu informaciju koju Google i druge tražilice itekako razumiju, jer uz same tagove povezuju i tekst koji pruža sadržaj na web stranici i tako formiraju svoju konačnu sliku o slici.

Dakle, učinite sljedeće korake kada želite naglasiti važnost slika u sadržaju:

Izborom relevantne slike pružate osnovnu informaciju.
Neka slika ne bude preteška za učitavanje, cca od 60kb do 230kb s rezolucijom od 72dpi.
Uvijek koristite minimalno barem alt tag jer on govori tražilicama o čemu se na slici radi.
Ako slika zahtjeva naslov, nemojte ga uskratiti.

Navigacija na web stranicama

Navigacija na web stranicama je zasigurno jedan od najvažnijih faktora upravljanja web stranicom i njenim sadržajem, dakle ako je navigacija na web stranici neprikladna, tj. ako nije uočljiva i ne vodi do relevantnog sadržaja dovodi u konačnici do toga da tražilice ne razumiju o čemu se na web stranici radi, a samim tim takve web stranice padaju u rezultatima pretrage.

Dakle, veoma je bitno složiti vidljivu i potpuno razumljivu navigaciju koja će krajnjem korisniku pružiti uvid u sav sadržaj na web stranicama koje pretražuje!
Moja osobna preporuka je da navigacija uvijek bude tekstualna, a ne slikovna, jer tražilice čitaju tekst, a stavljanje slika odnosno buttons navigacije, koja ne sadrži tekst umanjuje vidljivost same navigacije u očima tražilica, a o flash animaciji kao navigacijskom sistemu bi rekao samo jednu stvar, a to je da takav način izrade navigacije u potpunosti zaboravite!
Znači učinite da navigacija na web stranicama bude Search Engine Friendly!

Reklame na web stranici

Reklame na web stranici trebaju biti primjerene, svako zasjenjivanje glavnog sadržaja s reklamama, dovodi do toga da se korisnik ne može skoncentrirati na osnovnu informaciju zbog koje je došao na vašu web stranicu.

Zato se potrudite da reklame i svi drugi oblici oglašavanja budu primjereni, te da svojim prikazom ne odvlače pažnju s glavnog sadržaja, nije to samo činjenica koja iritira korisnika, već i same tražilice.

Društvene mreže i web dizajn

Teško je u današnje vrijeme naći web stranicu koja nema oznaku (ikonu) barem neke društvene mreže, bio to Google+, Facebook, Twitter ili neke druge omiljene društvene mreže, svoju važnost u optimizaciji web stranice društvene mreže su dokazale odavno, tako da je veoma bitno da se na samoj web stranici naglase ikone društvenih mreža koje vode prema vašim profilima!

družtvene mreže, web dizajn i SEO optimizacija

Kako će ikone društvenih mreža biti složene i predstavljene je stvar o kojoj uvelike odlučuju dizajnerske sposobnosti, stoga na web dizajneru leži velika odgovornost da web stranicu približi društvenim mrežama i društvene mreže samoj web stranici, a da pritom ne naruši kompaktnost i izgled web stranice te njenu vidljivost na tražilicama u kojoj uz  ostale faktore optimizacije sudjeluju i društvene mreže.

 

„Kakav god pristup imao web dizajner u svom radu, bitno je da se pridržava najbitnijih smjernica u on page SEO optimizaciji koje web stranici povećavaju vidljivost odnosno pozicioniranje na tražilicama, a sve ostalo je prepušteno njegovoj stvaralačkoj energiji i mašti, a svi dobro znamo da mašta radi svašta i kako izrada web stranica i njezina važnost u SEO optimizaciji nikako ne smiju biti zanemarene činjenice!“

5 thoughts to “Izrada web stranica i njezina važnost u SEO optimizaciji!”

  1. Odlične smjernice za svakog web dizajnera, imam neke osnove iz onpage optimizacije pa mogu sa sigurnošću konstatirati da velika većina ljudi koji se bave web dizajnom nema pojma kako napraviti kvalitetnu onpage optimizaciju.

    Lp

  2. Mislim da će proći još jako puno vremena prije nego ljudi shvate koliko je bitan raspored sadržaja na njihovim web stranicama!

  3. Sviđa mi se jednostavnost kojom pišete tekstove, tako da su nama laicima razumljivi.

    Pozzz

Comments are closed.