Koji su razlozi za de-indexiranje web stranice?
Tragično je za vas i za vašu web stranicu kada dođe do de-indexiranja, vaša web stranica prestajete biti vidljiva najvećem dijelu ljudi u svijetu, jer Google je ipak najveći pretraživač, a samo vi znate koliko ste truda uložili u njen sadržaj i njezino pozicioniranje na Google, i “odjednom” sva SEO optimizacija pada u vodu.
Nije bitno hoćete li se složiti s Google kaznom, pravila koja je donio Google su ona po kojima se treba ponašati. Ova pravila i kazne nikoga ne bi trebala iznenaditi, jer svjesno ste napravili nešto što je zabranjeno od strane Google.
Google neće uvažiti vaša opravdanja da ste to učinili u dobroj namjeri, da sebi i svojoj obitelji osigurate posao od kojega živite!
Usredotočimo se na činjenicu da vam je web stranica de-indexirana, razmišljat ćete koji su sve faktori odlučivali o tome, ne mora značiti da je samo neprirodni link building krivac za de-indexiranje, faktora može biti puno više.
Početnici u SEO optimizaciji si mogu dozvoliti “luksuz“ da im se to jednom dogodi, iskusni SEO stručnjaci si to ne bi trebali dozvoliti, a ako im se i dogodi, moraju sami sebi kazati da je vrijeme da prihvate pravila igre i da ih se drže u potpunosti.
U tekstu koji slijedi možete pročitati o nekim bitnijim faktorima koji mogu utjecati na de-indexiranje web stranice:
Maskiranje sadržaja
Proces maskiranja sadržaja na web stranici je nešto što nikako ne bi smjeli raditi jer je to pravi put ka de-indexiranju web stranice.
Znači ako na web stranici tražilici pokazujete jednu stvar, a posjetiteljima web stranice ono što stvarno želite predstaviti, onda varate Google i korisnike, a on to žestoko kažnjava.
Najčešći primjeri maskiranja sadržaja se nalaze u sferi pornografije, prodaje raznoraznih lijekova, seksualnih pomagala ili čak kriminalnih aktivnosti.
Dvostruki sadržaj
Dvostruki sadržaj ne mora u konačnici rezultirati de-indexiranjem, ali u svakom slučaju je nepoželjan način optimiziranja web stranica. Tehnika je veoma jednostavna, kreiranje dvostrukog sadržaja na web stranicama. Takav način rada dovodi u najmanju ruku do velikog pada u rezultatima pretrage. Istina, ima puno onih koji dvostruki sadržaj stvaraju nenamjerno, naročito početnici koji koriste administracije web stranica, te nehotice putem kategorija i tagova stvaraju dvostruki sadržaj, naravno da zbog toga nećete biti de-indexirani ali kazna će uslijediti padom u rezultatima pretrage.
Programsko prekrajanje tuđeg sadržaja
Ima puno ljudi koji vole kreirati sadržaj tako da to prepuste raznim programima za prepravljanje sadržaja, kako to nazvati negoli čistom lijenošću, čak i ako neki sadržaj prepričaju (napišu) svojim riječima, Google neće na to gledati kao na nešto loše, već će zaključiti da je netko uložio trud da određenu tematiku iznese na svoj način, jer cijeli internet funkcionira na principu informacija, pa ako nešto i pročitamo kod nekoga nema zla u tome da to napišete svojim riječima, ali bez korištenja programa za kreiranje sadržaja.
Dodavanje mnoštva ključnih riječi u sadržaj
Ključne riječi koje se učestalo ponavljaju nisu više mjerilo po kojemu Google ocjenjuje neki sadržaj, puno veću pažnju poklanja jedinstvenom i kvalitetnom sadržaju.
Na žalost još uvijek ima onih koji misle da je dodavanje mnoštva ključnih riječi u sadržaju, nešto što će ih bolje rangirati. Ima SEO majstora koji preporučuju takav način rada, istina, u dosta slučajeva takav način rada prolazi nekažnjeno, ali sve ovisi o doziranju ključnih riječi.
Razmjena linkova
Vlasnici web stranica imaju percepciju da ako je netko linkao na njihovu web stranicu, oni moraju uzvratiti istom mjerom, tj. povratnim linkom, e to je već stvar koja je za raspravu!
Gooogle ocjenjuje kvalitetu odlaznih linkova s vaše web stranice ali isto tako ocjenjuje i kvalitetu dolaznih linkova, što je za vas puno značajnije od odlaznih linkova s vaše web stranice.
Ako se upuštate u razmjenu linkova, onda neka to budu web stranice koje su u vašoj kategoriji ili većoj, ali nemojte pretjerivati niti s takvom praksom, jer pretjerana razmjena linkova neće povoljno utjecati na vaš rejting.
Skrivanje teksta
Ovo je tehnika koju je valjda pregazilo vrijeme, ali na žalost još uvijek ima onih koji izgleda ne znaju da Google čita kod, tako da stavljati tekst u boju pozadine nije niti najmanje pametno. Naravno tu je i druga tehnika koju je pregazilo vrijeme, stavljanje fontova veličine 1px ili 2px, gotovo pa nevidljivog golim okom, par puta sam naišao na takve fontove, pa sam u prvi tren mislio da mi je prljav monitor, eto dokle ide ljudska glupost! Ako se s ovim tehnikama skrivanja sadržaja često služite, budite sigurni da će vas Google kazniti.
Kreiranje title taga
Title tag je zasigurno najvažniji indikator o čemu se radi na web stranici, tako da stvaranje mnoštva podstranica s istim title tagom nije dobar način promocije sadržaja koji želite predstaviti. Oni koji to rade tako, sami sebi kompliciraju pozicioniranje za određene ključne riječi, jer s više web stranica možete kreirati različite title tagove za svaku web stranicu posebno, a samim time ako je i sadržaj na web stranicama prilagođen title tagu dobivate na važnosti za druge bitne ključne riječi.
Nije nešto zbog čega ćete biti kažnjeni, ali svakako ćete teže napredovati u rezultatima pretrage!
Doorway pages ili premosnice
Doorway pages su web stranice koje su stvorene za takozvani spamdexing, tj. tako dolazite na web stranicu koja ima kreiran sadržaj koji vas upućuje na drugu web stranicu, a koja u pravilu ne kotira tako dobro kao ulazna stranica (doorway page). Neke od tih stranica automatski preusmjeravaju na stranicu za koju su doorway pages kreirane i to s raznim javascriptama i drugim programerskim mogućnostima. Doorway pages bi se kod nas mogle prevesti kao premosnice ili mostovi i Google ih tretira kao Black Hat SEO!
Doorway pages je veoma lako prepoznati po tome što su dizajnirane prvenstveno za tražilice , a ne za ljude. Zato pamet u glavu i izbjegavajte takav način optimizacije, slijedi vam sigurno de-indexiranje!
Kupovanje mnoštva domena s ciljem linkanja na određenu domenu
Da je legitiman ovo bi bio idealan način promocije određene web stranice, jednostavno kupite stotinjak domena, kreirate jednostavan sadržaj i linkove usmjerite ka ciljanoj domeni koju želite optimizirati, “nakrcate” ih ključnim riječima, a relevantna stranica na koju sve domene koje su masovno kupljene linkaju postaje u kratkom periodu veoma značajna i dobro pozicionirana u rezultatima pretrage. Tu je još činjenica da u relativno kratkom roku dobivate mnoštvo posjetitelja, a prirodnim putem to nije moguće ostvariti, osim ako imate brendirano ime!
Da sam ja Google i sam bi se zapitao što tu nije u redu i krenuo bi u inspekciju, rezultat je naravno de-indexiranje s Google.
Slanje automatiziranih upita Google
Postoje alati koji služe za slanje automatskih upita Google, naravno koriste se da bi se detektiralo kako određene stranice stoje u rezultatima pretrage za određene ključne riječi, ono što početnici u SEO optimizaciji često čine je da u takve programe ubace previše ključnih riječi za koje žele vidjeti kako su pozicionirane u rezultatima pretrage!
Naravno to se može i ručno napraviti ali oduzima previše vremena. Automatskim slanjem putem alata to se olakšava, ali stranice za koje se upućuje automatski upit postaju sumnjive u očima Google.
Google na to kratko odgovara: „slanjem automatskih upita troše se resursi“.
Alate koji šalju automatske upite, a nisu problematični su npr. alati za provjeru PageRanka, tako da takve alate možete koristiti bez straha od kažnjavanja, mada je puno lakše instalirati PageRank ekstenziju na preglednik koji koristite.
On line affiliate programi
Ima ljudi koji na internetu zarađuju prodavanjem tuđih proizvoda što je u potpunosti legitimno, a za njih su affiliate programi čisto zlato jer im na pasivan način omogućuju zaradu.
No ako web stranica koja nudi prodaju proizvoda putem online affiliate alata postaje ništa drugo doli „skladište“ za tuđe proizvode, a nema vlastitog i jedinstvenog sadržaja nego samo kopirani sadržaj proizvoda koje prodaje, ne prolazi ništa bolje negoli web stranice koje kopiraju sadržaj, a takvi Google nisu simpatični i nalaze se na rubnom području da nestanu iz rezultata pretraživanja na Google.
Stoga svima koji nude online prodaju tuđih proizvoda toplo preporučujem da stvore vlastiti sadržaj, ulože malo truda i energije, te se profiliraju jedinstvenim i naravno korisnim sadržajem!
Skrivena preusmjeravanja
Neki webmasteri pokušavaju na razne načine doskočiti što boljem pozicioniranju web stranica, pa shodno tomu koriste preusmjeravanja, najpoznatije preusmjeravanje je 301, što u konačnici znači da je to trajno preusmjeravanje linka ako ste napravili novu web stranicu i želite da web stranice sačuvaju svoje pozicije, jednostavno to je način na koji Google javljate da su linkovi zamijenjeni ali da “starim” linkovima želite sačuvati identitet, tj. da preusmjeravaju na linkove koji su ih zamijenili. Drugo bitno preusmjeravanje je 302, s ovim preusmjeravanjem dajete do znanja Google da se radi o privremenom preusmjeravanju.
I jedan i drugi način su potpuno ispravni načini preusmjeravanja, ali naravno postoje osobe koje to zloupotrebljavaju zahvaljujući novim tehnologijama. Korištenjem raznih javascripti može se preusmjeriti korisnika na neželjene web stranice, što se smatra varanjem korisnika, budite sigurni da će Googlebot to primijetiti i naravno nema mogućnosti od izbjegavanja kazne.
Naravno da postoje i legitimna preusmjeravanja pomoću javascripti, poput preusmjeravanja nakon prijave na forumima, blogovima i korisničkim stranicama koje jednostavno zahtijevaju takav način rada!
Domene s istim sadržajem ili duplikati
Ovo je definitivno način na koji kažete Google, molim te de-indexiraj me, jer nema gluplje stvari nego stvoriti duplikate web sjedišta.
Google je puno puta kazao da nagrađuje one koji pridonose vrijednostima na internetu!
Zato bez puno razmišljanja kažnjava dvostruka web sjedišta s istim sadržajem!
Interlinking
Interlinking je sistem koji iskorištava dolazeće linkove u svrhu što boljeg pozicioniranja u rezultatima pretrage tako da gradnjom desetaka web sjedišta koristi tehniku linkanja jednog web sjedišta na drugo web sjedište. Google u pravilu teško otkriva ovakav način rada, ali ako ga otkrije de-indexira sva web sjedišta, naravno trebate znati da Google koristi informacije Whois da bi ustanovio tko je vlasnik web sjedišta, tako da ako otkrije da jedna osoba stoji iza nekoliko web sjedišta, a koristi se interlinkingom, zasigurno mu slijedi kažnjavanje.
“Poanta svega je da se SEO optimizacija treba raditi na pravilne i pouzdane načine, jer Google je sve teže prevariti, stavite White Hat na glavu i krenite u optimizaciju čiste savjesti!“
Imam frenda koji je deindexiran, a da ni sam nezna zašto, kaže da nije radio nikakve stvari sa stranicom osim što je otvarao profile na raznim forumima i stavljao link na svoju stranicu.
Malo mi je čudno da ga je zbog toga Google kaznio!?!
Svakako dobar članak, sviđa mi se kako je jednostavno objašnjeno koji faktori mogu utjecati na deindexiranje web stranice iz Gooleovog rezultata pretraživanja.
Lijepi pozdrav
Hvala!
Meni je prije dvije godine napravljen novi sajt, dečki su napravili redirekte po svim pravilima. Nakon dizanja nove stranice na domenu sve je bilo u redu 2 dana, nakon toga sam otišla na 50 stranicu za meni najbitniju ključnu riječ, e tada me je uhvatila panika ali bilo je to kratkog daha jer se nakon dva dana sve vratilo na svoje mjesto, uuuuffff 🙂
Panika bez razloga 😀
Stvarno nisam znao da Google kontrolira tko je vlasnik domene!
A sada na posao s promjenom u vremenu 😀
Google kontrolira sve!