Doznajte kako se odvija proces SEO optimizacije web stranica!
Osnovni cilj svake web stranice je da bude pronađena osim po svom imenu, također i po ključnim riječima koje opisuju njenu djelatnost te da po tom principu bude pozicionirana što bolje, po mogućnosti na prvoj stranici pretraživača, a još bolje od toga je samo prvo mjesto na prvoj stranici npr. Google ili nekog drugog pretraživača!
Dakle doći na prvu stranicu Google kao tražilice koja se kod nas najčešće koristi nije lak posao i mnogi vlasnici web stranica si postavljaju pitanje zašto je netko na prvoj, drugoj ili trećoj stranici Google, a njihove stranice nema niti nakon klikanja sve do pedesete, a u većini slučajeva i neke daljnje stranice pretraživača!
Ukratko ćemo Vam objasniti što je to SEO optimizacija ili Search Engine Optimization ili prevedeno na hrvatski optimizacija za tražilice! SEO ili Search Engine Optimization je skup tehnika koje je kao legitimne priznao i sam Google te u njima ne vidi ništa sporno dok se izvodi dozvoljenim metodama i tehnikama!
Poboljšanje vidljivosti web stranice ili web stranica u tražilicama putem prirodnih, organskih ili algoritamskih rezultata pretraživanja je tehnika koju skraćeno nazivamo SEO.
SEO optimizacija se može obavljati na svim internetskim stranicama bez obzira na koji su način napravljene ili kakav administracijski sustav koriste (CMS), rezultati se podjednako postižu za stranice koje koriste besplatne platforme poput WordPress, Joomla ili ih je napravio programer ili su to jednostavne HTML stranice, kao što je ova ispred Vas. Puno teže je optimizirati stranice koje su u potpunosti rađene u Flashu iz jednog jedinog razloga, a to je što takve stranice nemaju tekst koji Google može čitati i na osnovu toga shvatiti o čemu se na web stranici radi.
Dakle ono što SEO optimizacija radi s Vašom web stranicom je postupak koji ju prirodnim putem (organskim rezultatima) dovodi na prvu stranicu Google i drugih relevantnih tražilica poput Yahoo ili Bing!

Kako je SEO optimizacija web stranica jedna od najvažnijih internet marketing strategija, relevantni SEO stručnjaci znaju kako tražilice rade i tome se prilagođavaju te na taj način na najefikasniji način dovodi posjetitelje na Vašu web stranicu, tj. pozicionira web stranicu u sam vrh rezultata pretraživanja!
Ljudi u pravilu pretražuju internet tako što upisuju ključne riječi ili pojmove u pretraživač i on im nudi određene rezultate svrstane po redosljedu za koji pretraživač određuje da je najmjerodavniji i najkvalitetniji, a svakome je cilj da u očima tražilica bude najmjerodavniji i najkvaliteniji za usluge koje nudi u odnosu na konkurenciju koja se isto tako trudi da što bolje predstavi svoje proizvode i usluge te se svojski trudi da bude ispred Vas u rezultatima pretraživanja (SERP).
Vaš cilj je da Vaša web stranicu bude što bolje pozicionirana za Vama najbitnije i najtraženije ključne riječi i fraze u rezultatima pretraživanja (SERP), činjenica koja Vama treba biti najbitnija je dolazak na prvu stranicu Google.hr ili ovisno o proizvodima i uslugama na Google.com ili drugim Vama bitnim inozemnim rezultatima pretraživanja ovisno o jeziku ciljane publike. Svaka web stranica i njen vlasnik koji putem nje predstavlja svoje usluge i proizvode teži što boljoj poziciji u rezultatima pretraživanja, tako da je prirodno stanje stvari težiti pozicijama u prvih pet u rezultatima pretraživanja jer to zasigurno dovodi najviše posjetitelja na Vaše web stranice!
Proces SEO optimizacije počinje detaljnom analizom Vaše web stranice i web stranica Vaše konkurencije, a na taj način dobijate na uvid koje su to ključne riječi i pojmovi koji Vam donose najviše posjetitelja te koliko će Vam vremena trebati za dovođenje na prvu stranicu, nakon toga je odluka na Vama, biti uspješan u svom poslu i prezentaciji na internetu zahvaljujući SEO-u ili biti u nekom internetskom bespuću, većina osoba će se naravno odlučiti za ovu prvu opciju, jer to predstavlja SEO optimizaciju kao zasigurno najmoćniju internet marketing tehniku koja donosi pouzdane rezultate u rezultatima pretraživanja u relativno kratkom periodu!
SEO optimizacija i njena važnost u internet marketingu!
Danas kada smo zasipani mnoštvom informacija i marketinških poruka od strane svih medija jedan se već duže izdvaja kao najbitniji, a to je internet, jer vjerujte više posjetitelja i mušterija će vam donijeti prva stranica Google nego reklama srednje jakosti na nacionalnim televizijama.
Zašto je tomu tako? Iz jednog jedinog razloga, a to je zato što sve veći dio ljudi sve bitne stvari koje ih zanimaju odlaze prvo provjeriti na internetu i zato web stranice koje su na početnim pozicijama za tražene ključne riječi imaju daleko veću korist od ovakve vrste marketinga negoli što bi to imale oglašavajući se na drugim medijima!
Stoga svima koji žele imati uspjeha od svoje web stranice preporučujemo da koriste usluge SEO optimizacije jer je to daleko najbrži i najbolji način da „zasjate“ na vrhu Google rezultata pretraživanja, a s time u konačnici najbolje predstavite usluge i proizvode koje nudite putem Vaše web stranice!
SEO optimizacija za početnike!
Ima osoba koje uopće ne znaju što je to SEO optimizacija, ima onih koji to u potpunosti negiraju kao nešto što je moguće!
Vjerujte da je SEO optimizacija tehnika koja zasigurno u najvećoj mjeri pridonosi dovođenju Vaše web stranice na čelne pozicije u rezultatima pretraživanja za Vama najbitnije ključne riječi koje ujedno definiraju Vašu djelatnost, te predstavljaju Vaše proizvode i usluge na internetskom tržištu.
Kada upišete traženu riječ ili frazu u tražilicu dobiti ćete rezultate onako kako ih je Google svrstao, tj. kako ih on vidi po važnosti i mjerodavnosti, a ono što je posao svakog SEO stručnjaka je da od Vaše web stranice stvori, naravno uz Vašu suradnju, putem SEO optimizacije važnost u Google „očima“, točnije posao SEO stručnjaka je dovesti Vašu web stranicu na čelne pozicije u rezultatima pretraživanja za Vama najbitinije ključne riječi i fraze koje donose najviše posjeta i potencijalnih korisnika Vaših proizvoda i usluga.
Stoga nemojte dvojiti već se odlučite i optimizirajte vašu web stranicu neka osim osobnog ukrasa na internetu, postane i izvor prihoda i prezentacije Vaših usluga što i treba biti funkcija svake web stranice!
Kako izabrati firmu koja će vam odraditi SEO optimizaciju i na koje činjenice treba obratiti pozornost prilikom odabira firme ili pojedinaca koji odrađuju optimizaciju?
1. Prvo i najosnovnije je da vam izabrana firma može dati neku vrstu jamstva za pozicije koje ste dogovorili, odnosno za pozicije koje ste dogovorili za određene ključne riječi.
Bilo da se radi o prvoj stranici na tražilica, prvih pet pozicija ili za eventualno prvo mjesto na npr. Google.hr ili nekoj drugoj tražilici po vašem izboru ili po savjetu SEO stručnjaka koji Vam može napraviti analizu koja će točno pokazati što se vama najviše isplati za usluge koje nudite putem interneta.
2. Druga bitna stvar je odrediti cijenu SEO optimizacije za vašu web stranicu!
U pravilu se vlasnici web stranica odlučuju optimizirati naslovnu stranicu i stranicu na kojima je popis usluga koje nude, naravno to je u pravilu odlična opcija, ali nije na odmet napraviti optimizaciju i za druge stranice vašeg web sjedišta, jer ćete tako biti puno „vidljiviji“ na internetskim tražilicama i posjetiteljima koji traže vašu uslugu ćete olakšati pristup do vašeg web sjedišta, jer što više puteva vodi ka vašem web sjedištu tim bolje za vaše poslovanje, zar ne!
Što se tiče cijene SEO optimizacije, tu se već radi o malo kompleksnijoj stvari, jer nije isto optimizirati ključne riječi koje imaju puno veću potražnju i konkurenciju od onih s manjom potražnjom, a samim time i manjom konkurencijom.
Zato ovo nemojte shvatiti kao neki oblik manipuliranja, već činjenicom koja zahtjeva ozbiljnu analizu vaše web stranice i analizu web stranica vaše konkurencije na internetskom tržištu, odnosno u rezultatima pretraživanja (SERP).
Tek nakon toga vam se može dati konkretna cijena usluga SEO optimizacije! Naravno mnogi će vam ponuditi razne oblike SEO paketa, koji u pravilu na jamče da će optimizacija u potpunosti polučiti rezultate kojima se nadate, mada niti to nije loša stvar ako padnete pravim SEO stručnjacima u ruke, kojima profesionalna etika neće dozvoliti da vas ostave na cjedilu!
3. Treća bitna stavka u optimizaciji vaše web stranice je zasigurno rok u kojemu će biti postignuti rezultati dogovorene optimizacije. Treba napomenuti da je SEO optimizacija relativno dugotrajan proces i da nitko ne postiže ekspresne rezultate u roku do 30 dana, već je to postupak koji traje minimalno pet do šest mjeseci, a u kompleksnijim slučajevima i do godinu dana pa i duže. Zato ozbiljno shvatite činjenicu da je to jedini logičan i prirodan put ka čvrstom i stabilnom optimiziranju web stranica. Tko god vam bude govorio da to može učiniti u veoma kratkom periodu, ne govori Vam pravo činjenično stanje, jer je to jednostavno nemoguće učiniti u periodu kraćem od onog koji je naveden kao optimalan za optimizaciju web stranice.
4. Četvrto i ništa manje važno je suradnja između vas kao tražitelja SEO usluga i osoba koje obavljaju dogovorene usluge. Jedni drugima trebate izaći u susret s postavljenim zahtjevima da bi što kvalitetnije i brže obavili posao optimizacije. Kao što to biva i u drugim djelatnostima, stvara se odnos povjerenja koji pozitivno utječe na suradnju koja vodi ka zadanom cilju, što je jedna od značajnijih stavki prilikom optimizacije vaše web stranice.
Obratite se s upitom osobama koje Vam se čine pouzdane ili na osnovu preporuka i zatražite analizu Vaše web stranice na osnovu svih raspoloživh informacija i u skladu s Vašim željama. Isprobajte kako SEO funkcionira!
Društvene mreže i SEO optimizacija web stranica
U nastavku možete pročitati o nekim bitnim činjenica zašto su društvene mreže postale važan dio SEO optimizacije i dio strategije koja poboljšava vašu vidljivost u rezultatima pretrage, te jednostavno pridonose značajnom poboljšanju vašega poslovanja.
Nemojte očajavati kada vidite koliko vas posla očekuje, budite dosljedni u provođenju nauma i postanite sastavni dio društvenih mreža i time na najbolji način predstavite svoje proizvode i usluge.
- Google je uvijek davao važnost linkovima koji su slovili kao preporuka ili glas za sadržaj na vašoj web stranici, znači što više linkova to više glasova za vašu web stranicu, ali SEO majstori su uočili da takve preporuke mogu relativno jednostavno ručno ili pomoću alata izgrađivati te stvarati lažne preporuke.
- Google je odlučio stati na kraj lažnom glasanju te je sa svojim updateima odlučio kazniti takve stranice, te ih smjestiti gdje im je stvarno mjesto. Linkove kao mjerilo za pozicioniranje nije uklonio, ali je jako vješto napravio razliku između manipulativnih linkova i onih stvarnih koji daju valjani glas web stranici.
- Tu je došlo do bitnog trenutka kada se Google okreće i društvenim medijima kao mjestu koje isto daje preporuke i glasove, ali je puno teže izvoditi manipulacije. Istina, za dostizanje rezultata na društvenim mrežama, potrebno je jako puno truda i vremena, ali kao i svaki trud u konačnici se višestruko isplati.
- Kada imate mnoštvo sljedbenika na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera ili neke druge društvene mreže stvarate vlastite „navijače“ koji će uspješno dijeliti i dalje promovirati vaš sadržaj te time povećavati posjećenost vašoj web stranici.
- Primjer je jednostavan, u sklopu vaše web stranice se nalazi npr. vaš blog na kojemu prezentirate svoje usluge, kada takav članak putem linka prenesete na neku od društvenih mreža koje koristite, lako uočavate da se sadržaj dijeli, u početku ne tako brzo, ali s vremenom i povećanjem sljedbenika vaš sadržaj nalazi svoju publiku koja vas redovito prati i željno iščekuje nove članke.
- Isto tako istina je da većina ljudi koji vas prate putem društvenih mreža neće postati korisnici vaših usluga, ali nije to jedini cilj promocije na društvenim mrežama. Jedan od ciljeva je privući pozornost što većeg broja ljudi ka vašoj web stranici na kojoj nudite svoje usluge, na njima će se profilirati osobe koje stvarno trebaju vaše usluge.
- Biti društven na društveni mrežama je najbrži način dolaska do ciljane publike, a bit svega je interakcija koja se događa u stvarnom vremenu te ljudi bivaju upoznati s vašim uslugama istog trena kada ste ih s njima podijelili.
- Naravno, potrebno je jako vješto prezentirati i privući pozornost na sadržaj koji dijelite sa svojim sljedbenicima. Kvalitetan sadržaj, tekstualni i medijski moraju biti lijepo upakirani da bi se polučio uspjeh.
- Mnoge će možda uplašiti činjenica koliko truda treba uložiti u rad na društvenim mrežama, a ujedno je potrebno stvarati mnoštvo sadržaja na vlastitim web stranicama, SEO optimizacija na društvenim mrežama je stvarno težak posao, ali prednost takve društvene SEO optimizacije je što je dostupna svima i to bez iznimke.
- Vjerujem kako je većina čula za izraz društveni signali, da, to su signali koji se nalaze svugdje oko nas, samo je potrebno naučiti čitati kako nam se obraćaju i prilagoditi ih svojim potrebama.
- Google zasigurno mjeri kako pulsira vrijednost vaše web stranice na društvenim mrežama, znači iako skupite veliki broj sljedbenika na društvenim mrežama, potrebno je znati gdje u konačnici najbolje plasirati sadržaj koji želite da vidi i pročita što više ljudi?
- Najbolji načini prezentacije na društvenim mrežama su grupe koje dijele slične stavove i gdje će vaš sadržaj zasigurno biti popraćen pozitivnim i negativnim kritikama, ali to je jednostavno škola koja se mora proći da bi naučili kako što bolje prezentirati svoj sadržaj i usluge koje nudite.
- Linkovi s društvenih stranica vam donose stvarni promet, dok linkovi koji se grade klasičnim načinom rijetko donose mnoštvo posjetitelja, nakana link buildinga je sasvim drugačija, tj. ubrzano pozicioniranje u rezultatima pretrage ako se radi na pravilan način u suprotnom možete otići u kontra smjeru, što nikako nije poželjno.
- Čim se uoče novi načini za poboljšanje poslovanja u ovom slučaju na društvenim mrežama, tu se odmah stvori i nova (stara) ekipa za SEO optimizaciju, jer nitko ne uviđa promjene na tražilicama kao što to uviđaju SEO stručnjaci.
- Kako se u konačnici postaviti prema klasičnoj SEO optimizaciji u odnosu na optimizaciju putem društvenih mreža? Jednostavno, uzeti najbolje od jednog i drugog, biti prisutan na društvenim mrežama i raditi SEO optimizaciju na sve načine koji pridonose poboljšanju prezentacije vaših usluga, samo tako ćete svoje poslovanje dići na višu razinu i isplatiti sav trud koji ulažete bilo na društvenim mrežama bilo putem „klasične“ SEO optimizacije.
PPC – Pay Per Click protiv SEO optimizacije!
SEO optimizacija je dugotrajan proces, zahtjeva mnogo uloženog truda i vremena, od pravilne on page optimizacije, kvalitetnog sadržaja, uredne arhitekture web stranice, sudjelovanja na društvenim mrežama pa do off page optimizacije koja zahtjeva i oduzima najviše vremena, a sve to da bi dobili vrhunske organske rezultate i čelne pozicije za najbitnije ključne riječi.
Moglo bi se kazati da je to mana SEO optimizacije, dugotrajan proces koji vlasnicima web stranica nije pretjerano omiljen, ali rezultat u konačnici je “čvrsta” pozicija na čelnim mjestima u rezultatima pretraživanja koju treba održavati kvalitetnim sadržajima i promocijom na društvenim mrežama. Ta čvrsta pozicija u rezultatima pretraživanje je ono što SEO čini jedinstvenim i daje mu atribut vrline!
Nasuprot SEO optimizaciji, stoji PPC (Pay Per Click ili Plaćanje po Kliku) kod nas se još naziva i oglašavanje po kliku, za one koji su željni brze promocije svoje web stranice i ekspresnih rezultata, a i to ovisi o tome tko vam vodi kampanju oglašavanja, jer postoje oni koji znaju voditi kampanju oglašavanja i oni drugi koji su manje vješti u vođenju kampanje.
Prvi su toliko dobri i znaju točno kako voditi kampanju oglašavanja i s kojim ključnim riječima postići najbolje rezultate, a još jedna njihova vrlina je to što znaju kako sniziti cijenu PPC, ovi drugi nisu vješti niti u jednoj od te dvije bitne stvari prilikom oglašavanja za PPC, zato je bitna dobra konzultacija prilikom odabira osoba koje će vam voditi PPC kampanju!
U konačnici kada uspoređujemo rezultate koje nose SEO i PPC dolazimo do činjenice da dugoročni faktori idu u prilog SEO optimiziranim web stranicama.
Kao prvo SEO usluge su u pravilu puno povoljnije negoli je to činjenica da morate stalno plaćati oglašavanje ako želite biti prisutni na prvoj stranici rezultata pretraživanja. Drugo, činjenica da su vam čelne pozicije s dobrom SEO optimizacijom dugotrajne, a u nekim slučajevima i trajne.
Kod PPC postoji još jedan bitan faktor koji se tiče smještaja vašeg oglasa na tražilicama, naravno da su oglasi koji se nalaze na vrhu tražilica, odmah iznad organskih rezultata puno uočljiviji negoli je slučaj s oglasima koji se pojavljuju s desne strane organskih rezultata (“tome ide u prilog i činjenica da većina stanovnika našeg planeta čita s lijeva na desno, pa tako prvo i primijete tekst s lijeve strane, što znači da je desna strana poprilično zanemarena”), istina za ove prve treba više platiti, ali je i uspjeh zato znatno veći u odnosu na oglase s desne strane.
Kada pogledate infografiku koja uspoređuje SEO protiv PPC, možete vidjeti da statistika preteže na strani SEO optimiziranih web stranica što ne znači da ne treba koristiti PPC, naprotiv, odlično je paralelno koristiti obje metode, a naročito u slučajevima kada se radi SEO optimizacija na web stranici, a top rezultati još nisu postignuti.
To je period kada oglašavanje na tražilicama i drugim web stranicama ima itekako bitan status, dovodit će vam posjetitelje i potencijalne klijente dok ne bude završena optimizacija vaše web stranice.
Stoga je preporučljivo uzeti najbolje što pruža PPC i SEO optimizacija zajedno, jer i jedan i drugi način pridonose boljitku vaše web stranice, a s time i uspjehu vašeg poslovanja!
Dodatne zanimljivosti i informacije vezane uz SEO optimizaciju web stranica, pročitajte na blogu o SEO optimizaciji.