Kako djeluje internet marketing?
Web marketing, online marketing, e-marketing sve su to jednoznačnice za Internet Marketing, tj. jedinstveni naziv za predstavljanje proizvoda i usluga putem interneta!
Internet marketing je djelatnost koja obuhvaća mnoge sfere prezentacije proizvoda i usluga tako da je praktički nemoguće nabrojati sve od njih, ali mi ćemo se ovdje dotaknuti najučinkovitijih i najčešćih internet marketing tehnika!
Internet marketing široko je podijeljen u sljedeće vrste:
• Search Engine Marketing SEM - je oblik Internet Marketinga koji nastoji promicati web stranice povećanjem njihove vidljivosti na tražilicama, odnosno u rezultatima pretrage na tražilicama tzv. SERP search engine result pages, kroz usluge plaćenih oglasa, kontekstualno oglašavanje s banner oglasima na određenim web stranicama, e-mail marketingom, mobilnim oglašavanjem i drugim vrstama oglašavanja koje značajno povećavaju posjećenost prema Vašoj web stranici, a samim time i uvid u Vaše proizvode i usluge.
• Search Engine Optimization (SEO) - Iako ju vodimo kao zasebnu cjelinu, ona pripada zasigurno najjačem internet marketing "oružju" i stoga ju stavljamo na ovaj popis jer tu prirodno pripada!
Poboljšanje vidljivosti web stranice ili web stranica u tražilicama, odnosno u rezultatima pretrage, putem prirodnih, organskih ili algoritamskih rezultata pretraživanja je tehnika koju nazivamo skraćeno SEO ili kako ju korisnici na našem govornom području najčešće nazivaju SEO optimizacija. Dakle osnovni cilj SEO optimizacije je da Vašu web stranicu dovede na prvu stranicu Google i drugih relevantnih tražilica poput Yahoo-a ili Bing-a, za Vama najbitnije ključne riječi u rezultatima pretrage!
• Social Media Marketing - proces stjecanja prometa i vrsta oglašavanja koja iziskuje dosta vremena ali donosi rezultate koji su vrijedni pažnje, neke od najbitnijih socijalnih mreža današnjice su Facebook, Google+ i Twitter, a pravilnim oglašavanjem na njima možete ostvariti veliki priljev posjetitelja na vlastitim web stranicama!
• E-mail marketing - uključuje izravno slanje marketinških materijala na e-mail-ove potencijalnih korisnika Vaših usluga!
Mnogi smatraju E-mail marketing kao vrstu spamanja, naravno da nitko od nas ne voli kada ga se „bombardira“ s promidžbenim porukama koje mu nisu primarne, ali postoje jednostavne tehnike s kojima možete „navući“ ljude da se „pretplate“ na vaše e-mailove te im tako pružite informaciju iz prve ruke.
Mi ljudi najbolje funkcioniramo ako zbog svog sudjelovanja bivamo nagrađeni, zato svima koji se prijave na vaš Newsletter ponudite popuste, nagradne igre i sve što ih može stimulirati da budu vaši redoviti korisnici, ali igrajte pametno, nemojte podcjenjivati inteligenciju korisnika i zasipati ih mnoštvom spam e-mailova, jer se takvo bahato vođenje e-mail marketinga može vratiti kao bumerang i u potpunosti razbiti sav uloženi trud!
• Affiliate marketing - marketinška praksa u kojoj za odrađeni posao nagrađujete jednu ili više firmi ili osoba za svakog posjetitelja ili potrošača dovedenog od njih, što rezultira jako dobrim rezultatima jer sistem nagrađivanja za doneseni posao oduvijek rezultira unosnom zaradom!
• Content Marketing - uključuje stvaranje i dijeljenje informativnih sadržaja kao sredstvo koje informaciju o proizvodima, uslugama i događanjima približava korisnicima, odnosno u potpunosti ih upoznaje s uslugama koje Vi nudite na tržištu te ih na adekvatan i najbolji mogući način predstavlja što većem broju potencijalnih korisnika, pri tome trebate voditi računa da sadržaj koji stvarate na svojim web stranicama bude informativan, kvalitetan i naravno jedinstven, odnosno u potpunosti autorski sadržaj!
Druga, a zasigurno još bitnija činjenica je da content marketing ima direktni utjecaj na tražilice, prvenstveno na Google, što je sadržaj koji se nudi, bio on u pisanoj, slikovnoj, video ili nekoj drugoj interaktivnoj formi zanimljiviji, odnosno jedinstveniji i nosi autorski biljeg sa studiozno kreiranim sadržajem to ga Google više "voli" i daju mu prednost u odnosu na svaki drugi manje relevantan sadržaj, a time i prednost u rezultatima pretraživanja.
Dakle, činjenica je da stvaranje autorskih uradaka u bilo kojem vidu od gore nabrojanih pridonosi većoj posjećenosti takvog sadržaja i njegovom izvanrednom pozicioniranju bez obzira na količinu preporuka koje u početku postoje, što vrijeme više odmiče, takav sadržaj organskim putem raste u očima tražilica i postaje apsolutno mjerodavan!
• PPC – Pay Per Click - Oglašavanje na internetu - Pay Per Click ili Plaćanje po Kliku, kod nas se još naziva i oglašavanje po kliku ili internet oglašavanje ili kako to kod nas diktira najomiljenija tražilica, Google oglašavanje. Za one koji su željni brze promocije svoje web stranice i ekspresnih rezultata svakako trebaju prihvatiti opciju PPC ili Plaćanja po Kliku jer na taj način u kratkom periodu predstavljaju svoje usluge i proizvode najširem krugu potencijalnih korisnika, najbitnije je ako nemate iskustva ipak takvu djelatnost prepustiti nekoj od firmi koje to uspješno i povoljno odrađuju!
Internet marketing put ka uspjehu u poslovanju!
Bitno je napraviti razvojnu strategiju, tj. kako promovirati svoju web stranicu, putem internet marketinga je jako bitna činjenica, činjenica koju ne treba zanemariti, jer ako vaša web stranica pruža relevantan sadržaj, koji je vizualno i tehnički složen tako da posjetitelju olakšava pretraživanje i dobivanje traženih informacija, već ste na pravom putu promocije.
Druga stvar koja je jako bitna je da vašu web stranicu trebate prilagoditi internetskim pretraživačima koji će na osnovu sadržaja koji nudite pozicionirati vašu web stranicu u rezultatima pretraživanja, a što bolje obavite taj dio posla, to ćete bolje stajati u rezultatima pretraživanja (SERP), jer kako biti u vrhu rezultata pretraživanja na Google je ono što muči mnoge vlasnike web stranica, a put prema vrhu je veoma naporan i dug, te zahtjeva poznavanje mnogih tehnika i internet marketing strategija koje to omogućavaju.
Odgovor kako uspjeti u penjanju po Google hijerarhijskoj ljestvici je samo jedan, samo upornim radom, što znači stotine i stotine uloženih sati u stvaranju jedinstvenog i zanimljivog sadržaja i predstavljanjam istog na stotine i tisuće mjesta možete doći do vrhunskih pozicija!
Jako bitna činjenica koja pridonosi poboljšanju internet marketinga je redovito ažuriranje sadržaj na vašim web stranicama, činjenica koja govori u prilog tome je da blogovi u sklopu web stranice postaju „izvor“ informacija i privlače zainteresiranu publiku, znači ako redovito objavljujete nove sadržaje na vašem web sjedištu zasigurno ćete doći do publike koja vas redovito prati, a samim tim i do novih korisnika vaših usluga.
Social Media - Društvene mreže bitan faktor u promociji web djelatnosti!
Primjer Facebooka i stvaranja baze „prijatelja“ koji će pročitati vašu objavu o poslovnoj djelatnosti je nešto što traje jako dugo i zahtjeva veliki trud i redovito „kažnjavanje“ od Facebooka ako skupljate „prijatelje“ koji u stvarnosti nisu vaši prijatelji, po nekima jedna od jako glupih strategija koju je nametnuo Facebook.
Mnogi se protive metodi kupovanja „lajkera“, ja osobno ne vidim ništa loše u tome ako je to odrađeno na profesionalan način, a takvih načina ima i zašto ih ne iskoristiti.
Jedna jako dobra metoda je opisana na blogu Filipa Višića, pa ako imate vremena obavezno pročitajte, a ako nemate vremena, ipak ga pronađite jer čovjek je jako dobro opisao kako doći do „gomile“ lajkera za male novce. Jednostavna i zanimljiva metoda internet marketinga, zašto ju ne isprobati?
Druge društvene mreže koje od srca preporučujem su svakako Google+ i Twitter, napravite račun i spojite se s korisnicima koji djele slične ideje, a i s onima koji će postati potencijalni korisnici vaših usluga, u veoma kratkom periodu stalni korisnici će se iskristalizirati, a konstantno će pristizati i novi korisnici!
Twitter vam omogućuje „bezbrojne“ objave koje naravno morate sami osmisliti s puno mašte i kreativnosti, lijepo je staviti naslove koji privlače pažnju jer to je stara novinarska tehnika, bombastični naslov koji mami da ga se pročita, ali trudite se održati nivo koji je u skladu s tim naslovom.
Društvena mreža koja je najmlađa od nabrojanih, po meni zasigurno najbolja je svakako Google+ i to iz jednog jedinog razloga, a to je profesionalnost koja se nudi, možete puno jednostavnije vidjeti kako rade drugi ljudi iz vaše djelatnosti, možete pratiti sadržaje koji najviše odgovaraju vašim potrebama, a i sami možete objavljivati tekstove koji će dovesti posjetitelje na vašu web stranicu.
Kako god, internet marketing je mnoštvo tehnika, okušajte se u onoj koja se vama čini kao najpristupačnija ili jednostavno otvorite mnoštvo frontova i udarite po internetu svom silom svog znanja i truda.
Dakle, dozvolite da internet marketing bude polazna točka u osvajanju tržišta uslugama koje nudite, najveći dio tog uspjeha možete kreirati sami. Nikada nije kasno za krenuti u Internet Marketing!
Postoji i solucija koja je puno jednostavnija za Vas, a to je da prepustite stručnjacima za internet marketing da slože jedinstveni sadržaj (naravno uz Vaše stručno vodstvo) na Vašim web stranicam, prepustite im vođenje bloga, neka oni vode kampanje po društvenim mrežama i neka se bave s Google AdWords kampanjama i razmišljanju o najpovoljnijoj varijanti plaćanja po kliku, prepustite im da uredno slože kod na web stranici (on page optimizacija) i na posljetku odrade kompletnu SEO optimizaciju kao vrhunac za dolazak na čelne pozicije za vama najbitnije ključne riječi!
To je ogroman dio vremena koje ćete Vi uložiti u druge segmente Vašeg poslovanja kojima ste puno vičniji negoli činjenici da se upuštate u borbu s internetskim bespućima, za to postoje profesionalci!
Dodatne zanimljivosti i informacije vezane uz Internet Marketing,
pročitajte na našem blogu o Internet Marketingu.