Skip to main content

Da li su Blog komentari loš način SEO optimizacije!

blog komentari i seo optimizacija

Većina osoba koja se bavi SEO optimizacijom zna da na blogu prilikom komentiranja nije pametno upisivati u polje za unos imena anchor tekst i to s valjanim razlogom!

Činjenica je da takav način link buildinga nikako nije dobrodošao, barem ne u ovom negativnom obliku, jer Google je odavno naučio razlikovati anchor tekst od pravog imena koje se ostavlja u polje za unos imena, jako puno SEO majstora je to shvatilo kada je tako optimizirane web stranice „pokosio“ Penguin update i jednostavno ih učinio „nevidljivim“ za tražilice.

Znači kršenje Googleovih smjernica za webmastere nikako nije poželjan način SEO optimizacije!

Povratak tako kažnjene web stranice je mukotrpan posao koji zahtjeva slanje e-mailova administratorima na svim tim blogovima gdje je komentar ostavljen na nepravilan način i zamolba administratorima da obrišu taj komentar, neki će vam izaći u susret, ali većina će u potpunosti negirati vašu zamolbu, a postoji još jedan faktor, tko će se sjetiti gdje je sve ostavio komentar!

Dakle, činjenica je da je bolje izraditi novu web stranicu jer je lakše s nekompromitiranom stranicom doći na čelne pozicije u rezultatima pretrage uz pravilnu SEO optimizaciju negoli se upuštati u beskrajno slanje e-mailova sa zamolbama za brisanjem kompromitirajućih linkova.

Svatko tko se upušta u link building mora biti svjestan da ako se upusti u manipulaciju s linkovima dolazi u poziciju da bude kažnjen, bilo od Penguin update ili ručnim kažnjavanjem koje je aktualno u zadnje dvije godine.

Da li je Google u potpunosti protiv link buildinga?

Naravno da nije, ali traži da se igra po pravilima, Matt Cutts je u videu koji slijedi dao jasno za naslutiti da komentiranje na blogovima  neće štetiti web stranici koja je promovirana i njenoj poziciji ako je u polju za unos imena uneseno ime osobe koja je ostavila komentar, a ne anchor tekst.

Matt Cutts se je nadovezao i napomenuo da ako su društvene mreže postale mjesto gdje promovirate svoj rad i zbog toga nema kažnjavanja, ne vidi zašto i blog komentiranje ne bi pridonijelo promociji vašeg weba ako se držite pravila o unosu vlastitog imena uz ostale podatke koje unosite u polja potrebna za objavljivanje komentara (polje za unos web stranice).

Ipak i takav način promocije skriva jednu opasnost, ako pretjerate s komentiranjem ili su vam komentari nevezani za temu ili ste jednostavno vulgarni postoji opasnost da vas sam administrator označi kao spamera, a pošto npr. na WordPress platformi postoje alati poput Akismet čija je funkcija zaštita od spama, naći ćete se u situaciji da ne možete ostaviti komentar na niti jednoj drugoj WordPress platformi koju štiti Akismet, a to je skoro pa svaka!

I još jedna opaska, nemojte koristiti alate koji šalju automatizirane komentare, njih je Google odavno „provalio“.

12 thoughts to “Da li su Blog komentari loš način SEO optimizacije!”

  1. Citiram: Ako se u komentarima ne spominju ključne riječi koje su relevantne u samom članku su očiti znak za Google da se radi o nevezanim komentarima, naravno jako mu se sviđa kada su komentari malo duži i konkretniji, te naravno tematski povezani!
    Ovo je veoma vazan i koristan komentar na temu blogovi, komentari u blogovima i njihovo uticaj na SEO. Pa mnogi blogovi se upravo i citaju i zbog komentara. Kako privuci kvalitetne komentatore je mozda zanimljivije pitanje.

    1. Dragoslave,

      u potpunosti se slažem s tobom, što se tiče problematike privlačenja kvalitenih komentatora, e to je već puno kompleksnije pitanje, puno faktora pridonosi tome, najbitniji je svakako kvalitetan i jedinstven sadržaj, promocija tog istog sadržaja, zadržavanje starih i dolazak novih posjetitelja na stranice i još mnogo drugih faktora.

  2. Neka pravila moraju postojati inače bi svi bili vrhunski SEO majstori i Google kao takav ne bi imao nikakvog smisla, beznačajni rezultati bi se pojavljivali na prvim stranicama, a svi znamo da to nema nikakvog smisla.

    Dakle, komentari da, ali smisleni i sa vlastitim imenom ili nadimkom!

    1. Ako se u komentarima ne spominju ključne riječi koje su relevantne u samom članku su očiti znak za Google da se radi o nevezanim komentarima, naravno jako mu se sviđa kada su komentari malo duži i konkretniji, te naravno tematski povezani!

  3. Imam blog, ali bez obzira što imam aktiviranu Akismet zaštitu dolazi mi jako puno spam komentara, što mi je činiti?

  4. Da, al koristan komentar, koji daje dodatnu vrednost, i pri tom ima full url anchor tekst može da bude koristan. Moj savet je da u link profilu imate i po neki link iz komentara, ali samo na relevantnoj temi. Za ime koristite vaše vlastito ime kao ja 🙂 i linkujte naslovnu i nema frke. To su sada uglavnom sve nofollow linkovi, pa nećete ništa posebno dobiti, osim po par surfera preko referala!

    1. Hvala na korisnom komentaru 😉
      Slažem se s većim dijelom napisanog, osim što ne bi zanemario nofollow linkove, ima u njima puno više koristi negoli što se misli 😉 Pouzdano znam da je moguće optimizirati web stranice samo s njima!

    2. U principu si pogodio točnu srž onoga što big G želi. Linkovi jesu nofollow, ali služe kao ping na linkanu web stranicu što google još uvijek uzima u obzir prilikom rangiranja u serpu. Ako se abusea anchor korištenjem ciljane ključne riječi, penal slijedi vrlo brzo

Comments are closed.