Što je internet marketing?
Internet marketing je marketing sadašnjosti i budućnosti. Postoje nekoliko naziva za internet marketing, kao što su web marketing, online marketing, e-marketing itd. Kao što znamo TV reklame su iznimno skupe i traju u prosjeku svega 60-ak sekundi, pa i znatno kraće. S druge strane, internet marketing je značajno jeftinije ulaganje u budućnost koje jamči povrat uloženog kapitala i truda. Ovim se putem neka tvrtka, proizvod ili usluga mogu predstaviti znatno većem broju ljudi nego što bi to bilo moguće putem bilo kakve TV reklame ili novinskog oglasa. Internet ima još jednu značajnu prednost pred ostalim medijima, on nije ograničen na neko usko lokalno područje nego je dostupan ljudima diljem svijeta. Isti internetski oglas biti će vidljiv u Europi, Indiji, SAD-u ili Japanu.
U početku se internet marketing sastojao samo od stavljanja bannera i reklama na web stranice ili od posjedovanja web stranice. Danas je internet marketing čitav skup marketinških taktika koje služe što boljem reklamiranju određene tvrtke, proizvoda ili usluge.
Od čega se sve sastoji internet marketing?
– Osnova svakog dobrog internet marketinga je, naravno, SEO optimizacija. Cilj SEO optimizacije je učiniti neku stranicu što vidljivijom i relevantnijom na internetskim tražilicama.
– Vidljiva i relevantna stranica koja ima visok položaj na tražilicama, imat će automatski više posjetitelja, a samim će time neki proizvod imati veće šanse za uspjeh na tržištu. Ipak, svaki pravi stručnjak za internet marketing dobro zna da stranicu treba prvenstveno prilagoditi korisnicima. Tražilice brzo „prozru“ one stranice koje ne nude relevantan sadržaj korisnicima i čija je jedina svrha prikupiti što veći broj klikova.
Takve će stranice biti kažnjene i neće imati veći komercijalni uspjeh. Sadržaj neke stranice ne čini samo dobro osmišljen SEO tekst, u sadržaj spadaju i slike i video prezentacije koje možemo naći na stranici.
Svi sadržaji moraju biti optimizirani kako bi stranica zadržala visok položaj na tražilicama. Stručnjaci u internet marketingu jako dobro znaju važnost optimizacije svih sadržaja stranice.
– Optimizacija društvenih mreža drugi je važan segment uspješnog internet marketinga. Društvene mreže danas su nezaobilazan dio internet marketinga. Facebook, Twitter, Google + ili Linkedin puni su potencijalnih kupaca i klijenata.
Na društvenim mrežama lako možete pronaći grupe ljudi koji su zainteresirani za ono što vi nudite. Ovo će znatno povećati vašu ciljanu publiku pod uvjetom da im pružite relevantan sadržaj.
Vaš račun na nekoj društvenoj mreži ne biste trebali temeljiti samo na promociji. To je odličan način i da se povežete s drugim ljudima i tvrtkama iz vaše branše.
Dijeljenje važnih i zanimljivih informacija donijet će vam kredibilitet kod vaših prijatelja ili sljedbenika. Ne zaboravite da su s druge strane monitora obični ljudi. Njih trebate zainteresirati i zadržati njihov interes.
Komunicirajte sa svojim prijateljima i sljedbenicima i doživjet ćete uspjeh. Budete li zanimljivi, vrlo je vjerojatno da će mnogi vaši prijatelji i sljedbenici dijeliti sadržaj vaše stranice sa svojim prijateljima i sljedbenicima putem društvenih mreža.
Na taj ćete način postati još vidljiviji široj publici i vaša će stranica steći ugled na tražilicama.
– U trenutku kada se SEO strategija tek razrađuje, vašu će stranicu najbolje „pogurati“ PPC metoda (pay per click). Ovdje se radi o objavljivanju kratkog oglasa s neke stranice na tražilici ili na nekoj drugoj stranici.
Ovaj segment internet marketinga funkcionira na način da vlasnik stranice plaća određeni iznos stranici na kojoj je oglas objavljen svaki put kad netko klikne na oglas i završi na matičnoj stranici.
– Affiliate marketing djeluje na principu partnerstava između dvije ili više web stranica. Princip je vrlo jednostavan. Jedna stranica oglašava proizvode i usluge koje nudi druga. Svaki put kada se neki proizvod uspješno proda putem oglasa na partnerskoj stranici, matična stranica plaća proviziju.
Još jedna bitna stavka internet marketinga su svakako online odnosi s javnošću. Ako vaša firma već nema dobar online PR, krajnje je vrijeme da si ga osigurate. Vjerovali ili ne, ono što ljudi na internetu pišu o vašoj tvrtci ili proizvodima utjecat će na korisnike interneta više nego bilo kakav oglas ili SEO metoda, naravno ako se radi o znatnijem broju ljudi.
Ukoliko naiđete na znatan broj negativnih komentara o svojoj tvrtci, vrijeme je za zabrinutost. Svaki stručnjak za internet marketing reći će vam da trebate nastojati popraviti negativan dojam u javnosti da biste uspjeli.
Ponudite nezadovoljnim korisnicima e-mail adresu ili broj telefona na kojemu vas mogu kontaktirati, pokažite želju da riješite problem na obostrano zadovoljstvo. Učinite li to, korisnici će vas više cijeniti, a time automatski poboljšavate poziciju vlastitog poslovanja.
Kako god dobro da čovjek radi i koliko god da se trudi u svom poslu, bez dobrog marketinga nema više uspjeha!
Mogu ljudi govoriti šta žele, ali meni je facebook dosta mušterija doveo, bez ikakvog plaćenog reklamiranja.
Samo treba biti uporan 😉
Ono u što se ja sa sigurnošću pouzdajem su Google oglasi.
Po meni najbolji način oglašavanja svojih usluga ako vam se web stranica ne nalazi na prvoj stranici Googla.
Odlična solucija, ako nešto valja onda je to sigurno oglašavanje preko Google!!!
Ja u internet marketing ulažem užasno puno, npr. evo svako toliko ostavim poneki komentar na pokojem blogu pa tako i na tvojem. Mislim da sam istinski prigrlio mogućnosti koje pruža internet marketing 😀
Svi mi znamo da internet marketing zahtjeva puno vremena, a ljudi koji su zaposleni svojom svakodnevnom rutinom teško to uspjevaju, pa je zato bolje to prepustiti ljudima koji se time bave.
Lijepi pozdrav prijatelju! 😉
Slažem se s tobom Karlo, ali rijetki su genijalci kao što si ti 😀
Šta ja sve nisam probala da bi poboljšala poslovanje svoje firme, tj. malog obiteljskog obrta, mislim da nema društvene mreže na kojoj me nema ali za sada nema nekih konkretnijih rezultata.
Nedavno mi je prijatelj predložio Google oglase i tek nakon toga su se počeli javljati ljudi, nije to loše ali ipak nedovoljno za pravi financijski rast firme.
Za SEO još nemam dovoljno novaca 😀
BTW. simpa članak 😉
Pa valjda će se jednom zaraditi za platiti SEO optimizaciju 🙂