Skip to main content

SEO optimizacija i Google 200 algoritama za pozicioniranje web stranica!

google 200 algoritama

Pretpostavka je da Google koristi oko 200 faktora za pozicioniranje u sklopu svojih algoritama.
Neki  od tih algoritama su dokazano funkcionalni.

Neki su kontroverzni i u velikom sukobu mišljenja između SEO stručnjaka,
a neki od pretpostavljenih Google algoritama su čiste špekulacije!

Ipak svi oni se nalaze u ovom članku, pa je na vama da prosudite što vam se čini točnim i logičnim u ovih 200 faktora (plus dodatna tri) za pozicioniranje web stranica na Google tražilici.

SEO optimizacija na pravilan način s vremenom dovodi do vrhunskih rezultata, zato se nadam da će ovaj članak barem nekima pomoći u razumijevanju Google algoritama, mada sam čvrsto uvjeren da Google algoritama ima daleko više nego što se o tome priča i ovdje piše.

Članak  je u cijelosti preuzet s http://backlinko.com/google-ranking-factors uz standardne jezične prilagodbe u duhu jezika koliko je to bilo moguće.

Faktor Domena

1 . Starost domene:  u ovom videu, Matt Cutts navodi da:

“Razlika između domena od kojih je jedna stara šest mjeseci  i domene koja je stara godinu dana skoro pa da i nema “.

Drugim riječima , Google vrednuje starost domena, ali to nije od iznimne važnosti.

2 . Ključna riječ se pojavljuje u nazivu domene: nema naznaka da Google potiče pojavljivanje ključne riječi u imenu domene, ali imati ključnu riječ u imenu domene još uvijek djeluje kao znak relevantnosti. Uostalom, Google još uvijek u rezultatima pretrage podebljava ključne riječi koje se pojavljuju u imenu domene.

3 . Ključna riječ se pojavljuje kao prva riječ u nazivu domene: SEOMoz’s 2013 Search Engine Ranking Factors kaže da domena koja počinje s ciljanom ključnom riječi ipak ima prednost nad stranicama koje ili nemaju ključne riječi u nazivu domene ili imaju ključnu riječ u sredini ili na kraju naziva domene.

ključna riječ u URL

4 . Razdoblje na koje je domena registrirana: Google patent navodi :

Dakle ako ste vlasnik domene koja je plaćena unaprijed za nekoliko godina ta činjenica postaje čimbenik koji daje dodatnu važnost vašoj domeni i njenom legitimitetu, dok naprotiv domene koje su plaćene do godinu dana unaprijed, nemaju tu važnost! (Očito nisu razmišljali da se u nekim krajevima svijeta teško sklapa kraj s krajem u financijskom pogledu, pa je shodno tome nekima teško platiti zakup domene za narednih par godina.)

5 . Ključna riječ u nazivu poddomene: SEOMoz odbor se je složio da ključna riječ koja se pojavljuje u nazivu poddomene također pojačava njen značaj!

6 . Povijest domene: web stranice koje su imale čestu izmjenu vlasnika, što Google lako provjerava sa svojim alatima, mogu dovesti do toga da Google negira linkove koji idu ka toj web stranici (domeni).

7 . Točna podudarnost domene: EMD (Exact Match Domain) je Google algoritam koji je „lansiran“ u rujnu 2012. godine sa svrhom da spriječi dobro pozicioniranje web stranica s lošom kvalitetom sadržaja, a  s učestalim ponavljanjem ključnih riječi koje se nalaze u imenu domene. Google vam još uvijek može dati na važnosti ako poradite na kvaliteti sadržaja web stranice. Ali, ako je EMD update (Exact Match Domain) otkrio da je kvaliteta sadržaja web stranice i dalje niske kvalitete, onda vam nema pomoći.

Matt Cutts

8 . Javni protiv privatni Whois: privatne Whois informacije mogu biti znak ” da se nešto skriva “. Matt Cutts je citiran kako navodi, na Pubcon 2006:

” … Kada sam provjeravao Whois kod nekih, svi oni su imali ” Whois zaštitu privatnosti usluga “. To je relativno neobično. Nakon što je Whois privatnost uključena, ona nije automatski loša, ali nakon što se nekoliko ovih čimbenika poklopi, često se govori o različitim vrstama webmastera (misli se na osobe koje skrivaju svoj identitet, a u posjedu su mnoštva web stranica) nego  npr. čovjek koji ima samo jednu web stranicu. ”

9 . Kažnjavanje vlasnika više domena (web stranica): ako Google identificira određenu osobu kao spamera naravno da će pozorno ispitati druge web stranice u vlasništvu te osobe.

10 . Državne TLD ekstenzije: ako imate državnu ekstenziju za svoju domenu ( .cn , .pt , .ca, .hr, .me, .ba, .rs, itd. ) to pomaže prilikom pozicioniranja za određenu državu čiju ekstenziju domena nosi, ali ograničava sposobnost stranice za bolje pozicioniranje na globalnoj razini.

On page optimizacija web stranica

11 . Ključna riječ u title tagu: title tag je drugi najvažniji dio sadržaja web stranice (izuzmemo li sadržaj web stranice) te stoga šalje jaki on page SEO signal.

12 . Title tag počinje s ključnom riječi: prema podacima SEOMoz data, tagovi koji počinju s ključnom riječi imaju tendenciju boljeg pozicioniranja od tagova s ključnom riječi prema kraju title taga:

Title tag

13 . Ključna riječ u description tagu: još jedna važna oznaka relevantnosti.

14 . Pojavljivanje ključne riječi u H1 tagu: H1 tag je uvjetno rečeno drugi title tag koji šalje signal Google za drugu po važnosti činjenicu o čemu se radi na web stranici, prema rezultatima ovog istraživanja korelacije:

H1 tag

15 . Ključna riječ je najčešće korišten izraz u sadržaju web stranice: nakon što se ključna riječ pojavljuje više od bilo koje druge riječi vjerojatno djeluje kao signal relevantnosti, ali ne valja niti s time pretjerivati.

16 . Dužina sadržaja web stranice: sadržaj s više riječi može pokriti veće područje i dati relevantnije podatke nego sadržaj s manje riječi. Ovdje možete pogledati  korelaciju pozicioniranja web stranica ( SERP (Search Engine Results Page) poziciju s više sadržaja u odnosu na one s manje sadržaja, odnosno riječi.

17 . Učestalost ključnih riječi u sadržaju: iako nije tako važno kao što je nekada bilo, učestalost ponavljanja ključnih riječi u sadržaju je još uvijek nešto što Google koristi kako bi utvrdio važnost sadržaja na web stranici, ali ipak pretjerivanje s ključnim riječima može štetiti, treba biti umjeren.

18 . Latentno semantičko indeksiranje ključnih riječi u sadržaju ( LSI ): LSI (Latent Semantic indexing) ključne riječi ili latentno semantičko indeksiranje, je alternativni naziv za sinonime i slične riječi po standardima Google i SEO stručnjaka. LSI su sinonimi za uobičajene ključne riječi te se u pravilu koriste kako bi bili bolje pozicionirani u rezultatima pretraživanja kod Googla i drugih tražilica.

Ključne riječi koje su sinonim za uobičajene ključne riječi čine sadržaj web stranice prirodnijim što se Google i drugim tražilicama jako dopada i daje veliku važnost tim sinonimima za ključne riječi.
Odsutnost LSI (Latent Semantic indexing) djeluje kao zvono za uzbunu u očima tražilica!

19 . LSI Ključne riječi u title i description tagovima: kao i sadržaj web stranice, LSI ključne riječi u meta tagovima pomažu Google razlikovati sinonime. Također može djelovati kao signal važnosti web stranice.

20 . Brzina učitavanja web stranice putem HTML: i Google i Bing koriste brzinu učitavanja web stranice kao čimbenik pozicioniranja. Tražilice putem svojih robota procjenjuju kod web stranice, veličinu dokumenta i na osnovu toga donose odluku o kvaliteti učitavanja, odnosno pozicioniranja.

21 . Dvostruki sadržaj na web stranicama: istovjetni sadržaj na web stranicama, čak i ako je malo izmijenjen može negativno utjecati na pozicioniranje web stranica. Dakle, valja se kloniti dvostrukog sadržaja.

22 . Rel = Canonical: kada se pravilno koristi, korištenje ovog taga može spriječiti Google da uzme u obzir stranice s duplim sadržajem.

Jednostavno rečeno, rel=canonicale tag  je način za pokazati Google da je jedan URL ekvivalent na drugi URL, za pretraživanje. Znači, URL (B) je duplikat URL (A), a canonicale tag usmjerava prema  URL (A). Sljedeći tag će se pojaviti na stranici koja generira URL (B) u <head> </ head>:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/url-a.html” />.

23 . Brzina učitavanja stranice preko Google Chrome: Google Chrome također koristiti korisničke podatke da bi dobili bolju procjenu učitavanja web stranice, jer to uzima u obzir brzinu servera, CDN ( content delivery network ili content distribution network ) i drugih faktora koji nisu povezani s HTML web stranice.

24 . Optimizacija slika: slike na web stranicama šalju putem tagova alt, title, description i caption poruku o čemu se na tim slikama radi i kolika je njihova važnost za sadržaj same stranice na kojoj se nalaze.

25 . Učestalost ažuriranja sadržaja: Google Caffeine update favorizira redovito ažurirani sadržaj, posebno za vrijeme osjetljivih pretraživanja. Ističući značaj redovitog ažuriranja, Google prikazuje datum posljednjeg ažuriranja na određenim stranicama:

google penguin

26 . Magnituda ažuriranja sadržaja: značaj koji imaju uređivanje i promjena sadržaja je osvježavajući faktor koji pogoduje web stranici. Dodavanje ili uklanjanje cijelih poglavlja članaka, a zadržavanje suštine članka s novim činjenicama koje obogaćuju članak je nešto što Google uvažava kao pozitivnu promjenu.

27 . Povijest ažuriranja stranica: koliko često je stranica ažurirana tijekom vremena? Dnevno, tjedno ili nikad? Učestalosti ažuriranja sadržaja na web stranicama također igraju ulogu u održavanju svježine web stranica, a samim time i na relevantnost sadržaja.

28 . Istaknutost ključnih riječi: kada se ključna riječ pojavljuje među prvih 100 riječi sadržaja na web stranici, time šalje Google signal o svom značaju vezanom za sadržaj.

29 . Ključna riječ u H2, H3 tagovima: nakon što se ključna riječ pojavljuje kao podnaslova u H2 ili H3 formatu može biti još jedan dodatni signal relevantnost. SEOMoz odbor se slaže s tom tvrdnjom.

30 . Poredak ključnih riječi: poredak ključnih riječi u sadržaju igra veliku ulogu u SEO optimizaciji web stranice. Na primjer: pretražite frazu (ključne riječi) “cat shaving techniques”. Stranica optimizirana za frazu “cat shaving techniques” biti će bolje poziconirana u rezultatima pretraživanja od fraze “techniques for shaving a cat”.

31 . Kvaliteta odlaznih linkova: mnogi SEO stručnjaci smatraju da povezivanje van autoritativnih web  stranica pomaže u slanju pouzdanih signala prema Google.

32 . Teme izlaznih linkova: prema SEOMoz, tražilice mogu koristiti sadržaj stranica koje imaju link kao relevantan signal. Na primjer, ako imate stranicu o automobilima koja linka na stranicu koja je tematski povezana s filmovima, to može reći Google da se na vašoj stranici radi o stranici koja tematski predstavlja stranicu npr. o filmskim automobilima, što za vašu web stranicu nikako nije dobra prosudba.

33 . Gramatika i pravopis: logički rasuđujući dolazimo do zaključka da su gramatika i pravopis važni čimbenici u kvaliteti web stranica, iako je Matt Cutts dao dvosmislene poruke u 2011 o tome hoće li gramatika i pravopis biti važni čimbenici u pozicioniranju:

34 . Sindicirani sadržaj: da li je sadržaj na stranici original? Ako je sadržaj stranice prepravljanje ili kopiranje nečijeg autorskog teksta s indeksirane stranice, takva web stranica neće biti pozicionirana kao što je pozicioniran original ( Supplemental Index ).

35 . Koristan dopunski sadržaj: prema objavljenom Google Rater Guidelines Document, pomoćni dopunski sadržaj je pokazatelj kvalitete neke stranice, a time i Google pozicioniranja iste . Primjeri uključuju konvertere valuta, kamatne kalkulatore kredita i interaktivne recepte.

36 . Broj izlaznih linkova: previše dofollow OBL (out bound links) može smanjiti PageRank, a ujedno može smanjiti vidljivost na tražilicama.

37 . Multimedija: slike, video i drugi multimedijalni sadržaji mogu djelovati kao pozitivne smjernice za Google.

38 . Broj unutarnjih linkova koji upućuju na stranicu: broj internih linkova na stranici pokazuje važnost određene stranice u odnosu na druge stranice na web sjedištu.

39 . Kvaliteta unutarnjih linkova koji upućuju na stranicu: interni linkovi s autoritativnih stranica na domeni imaju jači učinak od stranice bez ili s niskim Page Rankom.

40 . Neispravni (broken) linkovi: imati previše neispravnih linkova na stranici može biti znak zapuštenosti ili potpuno napuštene web stranice.  Google Rater Guidelines Document koristi neispravne linkove kao jedan od procjenitelja kvalitete naslovne web stranice (homepage).

41 . Razina čitanja: nema sumnje da Google procjenjuje razinu čitanja web stranica:

google reading level

No, što učiniti s tim informacijama je za raspravu . Neki kažu da čitanje, odnosno „boravak“ na vašim web stranicama zasigurno donose korist ako se radi o velikom broju „čitatelja“. Linchpin SEO otkriva činjenicu da Google razdvaja kvalitetne web sadržaje od nekvalitetnih (Content mills).

42 . Affiliate linkovi: affiliate linkovi neće pridonijeti da budete lošije pozicionirani u rezultatima pretrage. Ali ako ih imate previše, Googleov algoritam može obratiti veću pažnju na druge kvalitetne znakove.

43 . HTML greške/WC3 ispravnost: previše HTML grešaka ili neuredan kod znak je loše kvalitete web stranice. Ipak mnogi SEO stručnjaci misle da WC3 provjera ispravnosti, nije baš neko mjerilo za uspješno pozicioniranje.

44 . Page host’s domain authority: stranice koje dolaze s domena s jakim autoritetom će naravno biti bolje pozicionirane od onih s nižim autoritetom.

45 . Page Rank web stranica: nema savršene koleracije (ne mora značiti da će web stranica s nižim PR biti niže pozicionirana od web stranice s višim PR), ali općenito stranice s višim PR imaju tendenciju boljeg pozicioniranja na tražilicama.

46 . Duljina URL: Search Engine Journal navodi da prekomjerno dugačak URL može škoditi u rezultatima pretraživanja.

47 . URL putanja: stranice „bliže“ naslovnoj stranici mogu dobiti blagu prednost u odnosu na druge stranice.

48 . Human editors: iako nikad nije službeno potvrđeno, Google je podnio patent za sustav koji omogućuje webmasterima utjecaj na SERP (Search Engine Results Page).

49 . Stranice kategorija: kategorije koje se formiraju na administracijskim sučeljima kao važne za samu web stranicu dobivaju veću važnost u odnosu na stranice koje nisu kategorizirane.

50 . WordPress tagovi: tagovi su specifičan WordPress signal važnosti određene teme ili stranice koja je tagirana. Yoast.com

Jedini način za poboljšanje SEO optimizacije na vašoj web stranici je ako se usporedi jedan dio sadržaja s drugim, a posebice skupina članaka jednih u odnosu na druge

51 . Ključna riječ u URL: još jedan važan signal relevantnosti.

52 . URL string: kategorije koje su upisane u URL nizu olakšavaju Google čitanje i određivanje o čemu se na web stranici radi.

url string

53 . Reference i izvori: pozivajući se na reference i izvore u člancima koje objavljujete, definitivno dajete Google na znanje da se radi o studioznom i kvalitetnom članku. Naravno poželjno je staviti odlazni link na izvor informacija na koji se pozivate.

54 . Označene liste i brojčane liste: označene liste i brojčane liste pomažu vizualno složiti tekst za lakše praćenje članka. Google navodno voli takav način slaganja teksta, mada u praksi to nije potvrđeno.

55 . Prednost stranicama koje se nalaze u sitemap datoteci: veća važnost se daje stranicama koje se nalaze u sitemap datoteci, navodno i to može utjecati na pozicioniranje.

56 . Previše izlaznih linkova: previše izlaznih linkova utječe na kvalitetu sadržaja:

Neke stranice imaju previše izlaznih linkova, na taj način „zamagle“  stranicu, odnosno sadržaj koji se prati te tako odvlače pažnju s glavnog sadržaja“ (Naravno, u ovom članku je to bilo i više nego nužno)

57 . Količina drugih ključnih riječi: ako je web stranica dobro pozicionirana i za druge ključne riječi, time daje Google interni znak kvalitete.

58 . Starost web stranica: iako Google voli novi sadržaja, starije stranice koje se redovito ažuriraju lako nadmašuju nove stranice.

59 . User Friendly Layout: navodeći Google Quality Guidelines Document još jednom:

Izgled web stranice mora biti takav da glavni sadržaj odmah bude uočljiv

60 . Parkirane domene: Google update je u Prosincu 2011 smanjio  vidljivost u rezultatima pretrage parkiranim domenama.

61 . Koristan sadržaj: visoko kvalitetni sadržaj ne mora nužno biti koristan, odnosno upotrebljiv. Google može razlikovati kvalitetu i korisnost sadržaja web stranice.

Faktori Web Stranice

62 . Sadržaj daje vrijednost i jedinstven uvid: Google je izjavio da su u  lovu na web stranice koje ne donose ništa novo ili korisno, a to se posebno odnosi na  affiliate web stranice sa skromnim sadržajem i bez redovitog ažuriranja.

63 . Kontakt stranica: Google Quality Document navodi da oni vole web stranice s “odgovarajućom količinom kontakt podataka“. Te na osnovu toga daje dodatni bonus ako se vaši podaci s kontakt stranice slažu s informacijama koje se nalaze na Whois.

64 . DomainTrust / TrustRank: site trust mjeri količinu linkova koji odlaze prema važnim autoritativnim stranicama, ovime se dobiva veliki udio u pozicioniranju ako vaša web stranica ispunjava zahtjeve TrustRank. Više o Trustrank.

65 . Arhitektura web stranice: dobro napravljena arhitektura web stranice pomaže Google tematski organizirati sadržaj.

66 . Ažuriranje web stranice: bitan faktor je i koliko često se ažurira stranica, jer redovito ažuriranje daje stranici na važnosti i „svježini“.

67 . Broj stranica: broj stranica ne igra veliku važnost, bila to jedna jedina stranica ili tisuće stranica, uvijek je bitan sadržaj i njegova kvaliteta.

68 . Prisutnost sitemape: prisutnost sitemap pomaže tražilici indeksirati vaše stranice lakše i temeljitije, utječe na poboljšanje vidljivosti web stranica.

69 . Site Uptime: prevelika stanka u održavanju web stranica ili greška na serveru mogu uzrokovati pad u pozicioniranju ili čak mogu dovesti da Google deindexira takvu web stranicu.

70 . Lokacija servera: lokacija servera može utjecati na pozicioniranje web stranice u drugim zemljopisnim regijama.

71 . SSL certifikat ( Ecommerce web ): Google je potvrdio da oni indeksiraju SSL certifikat,  a slijedom toga dolazimo do činjenice da je to logičan razloge boljeg pozicioniranja ecommerce web stranica sa SSL certifikatom.

72 . Uvjeti korištenja i stranica o privatnosti: ove dvije stranice pomažu Google da odredi da je web stranica pouzdana i sigurna članica interneta.

73 . Dvostruki sadržaj na web stranici: duple stranice i dupli meta podaci, mogu uzrokovati znatnu štetu, te srušiti poziciju vaše web stranice.

74 . Breadcrumb navigacija: breadcrumb navigacija pomaže korisnicima i Google da se lakše snalaze unutar arhitekture web stranica, te da u svakom trenutku znaju gdje se točno nalaze.

breadcrumb navigacija

Oba SearchEngineJournal.com i Ethical SEO Consulting tvrde da ovaj set-up može biti faktor boljeg pozicioniranja.

75 . Mobile optimized ili responsive design: Google’s official stance kaže da na mobitelima treba biti stvoren odgovarajući prikaz web stranica (responsive design). Takvo stajalište daje za naslutiti da će web stranice s responsive dizajnom dobiti prednost u pretrazi putem mobilnih uređaja.

76 . YouTube: nema sumnje da YouTube video uradci pogoduju u SERP (Search Engine Results Page), a činjenica koja tome govori u prilog je ta da je Google vlasnik YouTube.

U Search Engine Land su otkrili da se je YouTube.com promet značajno povećao nakon Google Panda updatea.

youtube serps

77 . Upotrebljivost web stranice: web stranica koja je komplicirana i nejasna za upotrebu ili ima kompliciranu navigaciju, može izgubiti svoju poziciju na Google.

78 . Korištenje Google Analytics i Google Webmaster Tools: postoji uvjerenje da s ova dva alata Google brže indexira vašu web stranicu, što ima logičnu pozadinu, to su Google alati. Pošto sam Google dobiva puno više podataka o vašoj web stranici pomoću ovih alata, tako utječete na bolje pozicioniranje vaših web stranica na tražilicama.

79 . Korisničke recenzije / reputacija web stranice: stranice koje pregledavaju korisničke recenzije poput Yelp.com i RipOffReport.com vjerojatno igraju važnu ulogu u algoritmima. Google je objavio da je veoma poželjno biti dobar prema svojim korisnicima, jer suprotno znači loše poslovanje i pad na tražilicama.

Backlink Faktori

80 . Backlinkovi sa starijih domena: backlinkovi sa starijih domena su puno moćniji nego backlinkovi s novih domena.

81 . # of Linking root domains: broj referentnih domena je jedan od najvažnijih čimbenika u pozicioniranju po Googleovim algoritmima, kao što možete vidjeti na prikazu ovog grafikona SEOMoz:

broj linkova root domena

82 . # Linkova iz zasebne C-klase IP: linkovi iz zasebne klase-c IP adrese sugeriraju širinu stranica koje linkaju na vašu web stranicu.

83 . # Of linking pages: ukupan broj linkanih stranica – čak i ako se neki linkovi nalaze na istoj domeni, čine važan faktor u pozicioniranju web stranica.

84 . Alt tag ( za linkove slika ): alt tekst je za slike verzija anchor teksta, što zasigurno pridonosi boljoj optimizaciji slika i stranica.

85 . Linkovi iz .edu ili .gov domene: Matt Cutts izjavio je da TLD (top-level domain) ne igra ulogu za značaj u pozicioniranju web stranice. Ipak uvijek ima onih SEO stručnjaka koji misle da postoji posebno mjesto u Google algoritmima za .gov i .edu TLD (top-level domain).

86 . Visoki PageRank i linkovi: web stranica s višim ili visokim PageRankom koja linka na vašu web stranicu vjerojatno je jedan od najvažnijih off page faktora SEO optimizacije.

87 . Autoritet domena koje linkaju na web stranicu: činjenica je da neke domene s puno manjim PR mogu više pomoći u pozicioniranju nego domene s višljim PR, to se posebno odnosi ako domene s nižim PR imaju tematsku povezanost s vašom web stranicom.

88 . Linkovi od konkurencije: ako na web stranicu linka netko od konkurencije s iste SERP (Search Engine Results Page), zasigurno tako doprinosi boljem pozicioniranju te web stranice.

89 . Dijeljenje sadržaja i linkova putem društvenih mreža: dijeljenje sadržaja i linkova putem društvenih mreža može utjecati na porast vrijednosti dijeljenog sadržaja.

90 . Linkovi loših susjeda: linkovi od strane “loših susjedamogu našteti web stranici.

91 . Postovi čitatelja na web stranici: iako je ovo definitivno white hat SEO, linkovi koji dolaze iz recenzija postova – posebno u području autorove biografije – ne mogu biti jednako vrijedni kao kontekstualni link na istoj web stranici.

92 . Linkovi prema naslovnici domene gdje je stranica smještena: linkovi prema referentnim stranicama naslovnice mogu igrati važnu ulogu u razvoju web stranice i zato takvi linkovi imaju veliku važnost i težinu.

93 . Nofollow linkovi: jedna od najkontroverznijih tema u SEO optimizaciji. Google je službeno na tu temu izjavio: “U principu , mi ih ne slijedimo.” Ima puno onih koji će na to kazati da to nije istina, a i osobno sam probao optimizirati stranicu samo s nofollow linkovima, rezultat je bio izvanredan, tako da taj Google „princip“ baš i ne drži vodu, što sugerira da Google barem u nekim slučajevima zanemaruje rel=nofollow.

94 . Različite vrste linkova: ako ogroman broj linkova dolaze iz jednog izvora (npr. forum profila, blog komentara) to je zasigurno znak web spama. S druge strane, linkovi iz različitih izvora su znak prirodnog link profila.

95 . Sponzorirani linkovi ” ili around link: riječi poput “sponzori”, ” link partneri” ili “sponzorirani linkovi ” iza kojih slijedi gomila linkova, zasigurno smanjuje vrijednost takvih linkova.

96 . Kontekstualni linkovi: linkovi koji su ugrađeni unutar sadržaja stranice se smatra jačima od linkova na praznoj stranici ili se nalaze negdje drugdje na stranici.

kontekstualni linkovi

 

97 . Pretjerana 301 preusmjeravanja na stranici: linkove koji dolaze iz 301 preusmjeravanja potrebno je razrijediti (pa i ukloniti potpuno), navodi se u videu za pomoć webmasterima.

98 . Backlink anchor tekst: kao što je navedeno u ovom opisu Googleovog izvornog algoritma:

Anchor tekst često daje točniji opis web stranica nego same web stranice

Očito je da je anchor tekst manje važan nego prije, a u nekim slučajevima postao je i signal za webspam. Ipak anchor tekst još uvijek šalje snažan signal relevantnosti ako se pravilno dozira.

99 . Internal link anchor tekst: internal link anchor tekst je važan signal relevantnost, iako je njegova važnost manja u odnosu na backlink anchor tekst.
100 . Link title attribution: naslov za link (tekst koji se pojavljuje kada pređete preko linka ) također se koristi kao manji signal relevantnosti.

101 . Državne TLD domene: ( .de, .cn, .co.uk, .me ) dobivanje linkova s ekstenzijama domena pojedinih zemalja vrhunske razine može u nekoj mjeri pomoći pozicioniranju za tražilice, mada kako je prije rečeno, Google tvrdi da to nije tako.

102 . Lokacija linka u sadržaju: linkovi koji se nalaze u početnom djelu sadržaja imaju veću težinu nego linkovi postavljeni pri kraju sadržaja.

103 . Lokacija linka na stranici: mjesto gdje je link smješten na web stranici je veoma važno. Linkovi  ugrađeni u sadržaj stranice su moćniji od linkova u podnožju stranice ili sidebaru.

104 . Važnost domena koje linkaju na web stranicu: link sa stranice u sličnoj branši je znatno moćniji nego link s potpuno tematski nepovezanih web stranica.

105 . Važnost linkova s tematski povezanim sadržajem: The Hilltop Algoritham navodi da je link sa stranice koja je usko vezana za sadržaj stranice na koju linka puno moćniji nego link s tematski nepovezanih web stranica.

106 . Povezanost teksta u sadržaju i emotion ikona: Google uspijeva povezati značaj sadržaja s linkom prema određenoj stranici, te na osnovu toga odrediti da li je u sadržaju iznesen pozitivan ili negativan komentar i to sve pomoću emotion ikona :). Linkovi koji su „okruženi“ pozitivnim sadržajem dobivaju veći značaj nego linkovi s negativnim 🙁 sadržajem.

107 . Link kao ključna riječ u naslovu: Google s posebnom pažnjom vrednuje linkove koji se nalaze u naslovima web stranica koje linkaju na vašu web stranicu.
(“Experts linking to experts”.)

108 . Brzina pozitivnog linka: stranice koje primaju pozitivan link obično brzo dobivaju  bolji rezultat u SERP (Search Engine Results Page).

109 . Brzina negativnog linka: stranice koje primaju negativan link obično brže padaju u SERP (Search Engine Results Page).

110 . Linkovi iz „središta“ web stranice: Aaron Wall smatra da se svim linkovima sa stranica koje se smatraju top resursima u određenim temama daje poseban tretman.

111 . Link s autoritativnih web stranica: link sa stranice koja slovi kao autoritativna web stranica, dati će puno više „juice“ u odnosu na link sa stranice koja nema autoritet.

112 . Linkovi s Wikipedije: iako su linkovi s Wikipedije nofollow, mnogi misle da je dobivanje linka iz Wikipedije značajna stvar jer vam navodno daje na važnosti u „očima“ tražilica.

113 . Pojavljivanje određenih riječi oko linkova: riječi koje imaju tendenciju da se pojavljuju oko linkova, pomažu Google da shvati o čemu se na web stranici radi.

114 . Starost linka: prema Google patent, stariji linkovi imaju veću važnost u pozicioniranju, nego novonastali linkovi.

115 . Linkovi s pravih web stranica vs. lažni blogovi: zbog širenja mreže blogova , Google vjerojatno daje veću važnost linkovima koji dolaze s “pravih web stranica” nego od namjenski stvorenih blogova za linkanje (lažni blogovi).

116 . Prirodni link profil: stranica s “prirodnim” linkovima biti će pozicionirana višlje i puno otpornija na promjene.

117 . Recipročni linkovi: Google’s Link Schemes navodi “pretjeranu razmjenu linkova” kao manipulacijsku tehniku koja nije po uputama Google’s Webmaster Guidelines.

118 . UGC – user generated content: Google je u stanju identificirati linkove generirane kao UGC vs. stvarni vlasnik web stranice. Na primjer, Google zna da je link sa službenog WordPress.com bloga na en.blog.wordpress.com je različit nego link sa besttoasterreviews.wordpress.com .

119 . Linkovi s 301: linkovi s 301 redirektom mogu izgubiti malo „juice“ u odnosu na izravni link. Matt Cutts kaže da je 301 sličan izravnom linku, prosudite sami!

120 . Schema.org Microformats: stranice koje podržavaju mikroformate mogu biti pozicionirane iznad stranica koje ne podržavaju mikroformate. To potvrđuje i činjenica da stranice s mikroformatima imaju veći SERP (Search Engine Results Page) CTR (Click Through Rate):

mikroformat

121 . DMOZ  lista: mnogi vjeruju da Google daje DMOZ listi web stranica malo više povjerenja, nego stranicama koje nisu uvrštene na DMOZ listu web stranica.

122 . Yahoo! Directory Listed: Google algoritam također ima posebno mjesto za Yahoo direktorij, s obzirom na to koliko dugo je web stranica katalogizirana.

123 . Broj odlaznih linkova na stranici: PageRank je ograničen. Link sa stranice sa stotinama odlaznih linkova ima manju važnost od PR stranice sa samo nekoliko odlaznih linkova.

124 . Linkovi s korisničkih profila na forumima:  pošto je spamanje već prešlo, pa moglo bi se kazati na industrijsku razinu, Google to prevenira davanjem puno manjeg značaja takvim linkovima.

125 . Broj riječi i link u sadržaju: link koji se pojavljuje u sadržaju od npr. 1000 riječi je vredniji nego link u sadržaju od 100 riječi.

126 . Kvaliteta sadržaja i linkovi: linkovi koji se nalaze u kvalitetnom i jedinstvenom sadržaju popraćenom multimedijalnim sadržajem zasigurno imaju puno veću vrijednost od linkova koji su okruženi lošim i siromašnim sadržajem.

127 . Sitewide linkovi: Matt Cutts potvrđuje da su sitewide linkovi „komprimirani“ te da se broje kao jedan link.

Interakcija Korisnika

128 . Organski klikovi na ključnu riječ: stranice na koje se više klika zbog određene ključne riječi od CTR (Click Through Rate) može dobiti SERP (Search Engine Results Page) poticaj za tu određenu ključnu riječ .

129 . Organski CTR za sve ključne riječi: stranični organski CTR (Click Through Rate) za sve ključne riječi, koji je ljudski baziran je važan korisnički interakcijski signal.

130 . Bounce Rate: ne slažu se svi SEO stručnjaci da bounce rate igra na važnosti u pozicioniranju web stranica, ali su dobar signal korisnicima o kvaliteti određenog članka, što je bounce rate bolji to je vjerojatnost da je i sadržaj na toj stranici kvalitetniji od onih s nižim bounce rate.

131 . Direktni promet: to je potvrdio i Google uses data from Google Chrome kako bi se utvrdilo da li korisnici posjećuju web stranicu. Web stranice s puno direktnog prometa su vjerojatno kvalitetniji od web stranica koje imaju malo direktnog prometa.

132 . Promet prema web stranici se ponavlja: također se može provjeriti da li se korisnici ponovno vraćaju na web stranicu, ako je Google utvrdio da se isti posjetitelji stalno vraćaju na određenu web stranicu mogu dobiti novi poticaj u vidu boljeg pozicioniranja za tražilice, a može porasti i sam PageRank.

133 . Blokirane web stranice: Google je ukinuo ovu značajku u Chrome. Međutim, Panda update koristiti ovu značajku kao bitan signal.

134 . Chrome bookmarks: zna se da Google Chrome prikuplja podatke o korištenju preglednika. Web stranice koje ste označili u Google Chrome mogla dobiti blagi poticaj.

135 . Google toolbar data: Danny Goodwin navodi da je Google uses toolbar data mali signal za pozicioniranje. Međutim, osim toga pretražuje brzinu i malware na web stranici, Google sada zna na koju vrstu alata mora obrati pažnju na alatnoj traci.

136 . Broj komentara: stranica s puno komentara može biti snažan znak korisničke interakcije i kvalitete same web stranice.

137 . Vrijeme provedeno na web stranici: Google Analytics i podaci iz Chromeove baze mogu pomoći Google odrediti  koliko vremena korisnik provodi na web stranici. Ako ljudi provode puno vremena na određenoj web stranici, time šalju snažan signal o kvaliteti web stranice.

Posebna Algoritamska Pravila

138 . Upit zaslužuje svjež odgovor: Google daje poticaj novim stranicama za određene pretrage.

139 . Upit traži raznolikost odgovora: Google može dodati raznolikost u SERP (Search Engine Results Page) za neke dvosmislene ključne riječi.

140 . Korisnička povijest pregledavanja: web stranice koje često posjećujete, a označene su od strane Google, dobivaju SERP (Search Engine Results Page) poticaj za pretraživanje.

141 . Korisnička povijest pretraživanja: utjecaj rezultata pretraga u odnosu na buduće pretrage. Na primjer, ako tražite “recenzije”, a nakon toga pretražujete “toster“, vjerojatnost je da će web stranice koje sadrže recenzije tostera biti bolje pozicionirati u SERP (Search Engine Results Page).

142 . Zemljopisno označavanje: Google daje prednost web stranicama s lokalnog servera, te za tu zemlju specifičnu domenu i ekstenziju.

143 . Sigurno pretraživanje: rezultati pretrage s neprimjerenim riječima ili sadržajem za odrasle neće se pojaviti u rezultatima pretrage ako je uključeno sigurno pretraživanje.

144 . Google+ krugovi: Google pokazuje veće rezultate za autora i web stranice koje imaju više sljedbenika u svojim Google Plus krugovima. Neki poznati SEO stručnjaci to negiraju, a i sami imaju gomile sljedbenika. Zasigurno treba poraditi na tome!

google+ evolucija među društvenim mrežama

145 . DMCA (Digital Millennium Copyright Act ) pritužbe: Google kažnjava stranice koje su osnovano optužene za kopiranje od strane DMCA.

146 . Raznolikost domena: takozvani “Bigfoot Update” je učinio nešto što baš i nije logično, neke domene su za iste rezultate pretraživanja zauzele i po nekoliko pozicija za redom u SERP (Search Engine Results Page).

147 . Transakcijske pretrage: Google ponekad prikazuje različite rezultate za sadržaj povezanih ključnih riječi, nešto što nalikuje letećem pretraživanju!

148 . Lokalna pretraga: Google često stavlja Google+ lokalne rezultate iznad normalnih organskih SERP (Search Engine Results Page) rezultata.

google plus lokacija

149 . Google News Box: određene ključne riječi pokreću Google News Box, zašto Google preferira takav način pozicioniranja u određenim situacijama, znaju samo u Google?

google news box

150 . Google naklonjenost brendovima: nakon Vince Update, Google je počeo davati velikim brendovima prednost u rezultatima pretraživanja za neke ključne riječi.

151 . Shopping rezultati: Google ponekad prikazuje Google Shopping rezultate u organskim rezultatima pretraživanja SERP (Search Engine Results Page):

google shopping

152 . Slike u rezultatima pretrage: Google često stavlja slike u organske rezultate pretraživanja, a njihovu snagu mjeri po tome kakva je njihova traženost u Google pretraživanju slika.

153 . Jedinstveni rezultati za brendove: brand s određenim ključnim riječima dovesti će i do nekoliko rezultata na istoj stranici.

Važnost Društvenih Mreža

154 . Broj twittova: kao i linkovi, twitter stranica može utjecati na pozicioniranje na Google.

155 . Autoritet korisnika Twitter računa: činjenica je da ako tweet dolazi sa starijeg korisničkog profila koji ima autoritet i puno sljedbenika postići puno veći uspjeh nego profil koji je tek stvoren i nema puno sljedbenika.

156 . Broj Facebook lajkova: iako Google ne može vidjeti većinu Facebook računa, postaje poželjno staviti Facebook Like plugin na vlastitu web stranicu, što može malo poboljšati pozicioniranje na tražilicama.

157 . Facebook sharing: Facebook sharing je sličnije backlinkovima nego Facebook lajkovi, te stoga zasigurno ima jači utjecaj.

158 . Autoritet Facebook korisničkog računa: kao i kod Twittera, Facebook sharing i lajkanje koje dolaze s popularne Facebook stranice daju više težine samoj stranici.

159 . Pinterest Pins: Pinterest je veoma popularan društveni medij, račun s puno javnih podataka . Te je veoma vjerojatno da Google smatra Pinterest Pins jakim društvenim signalom.

160 . Glasanje na društvenim sharing web stranicama: moguće je da Google koristi sharing rezultate na mjestima kao što su Reddit, Stumbleupon i Digg kao drugačiju vrstu društvenih signala.

161 . Broj Google+ 1: iako je Matt Cutts izjavio da Google+ nema izravan utjecaj na pozicioniranje, teško je vjerovati da bi ignorirali vlastitu društvenu mrežu .

162 . Autoritet Google+ korisničkih računa: logično je da će Google bolje ocjenjivati +1 koji dolaze s autoritativnih Google+ računa nego na računima bez mnogo sljedbenika.

163 . Verificirano Google+ autorstvo (authorship): u veljači 2013 Google CEO Eric Schmidt je ustvrdio:

U rezultatima pretraživanja , informacije vezane za provjerenim online profilima će biti rangirane višlje od sadržaja bez takve provjere, što će rezultirati kod većine korisnika da kliknu na provjerene rezultate

Potvrđeno autorstvo je Google signal povjerenja.

164 . Društveni signal relevantnosti: Google vjerojatno koristi relevantnost informacija s računa koji dijeli sadržaj i tekst koji okružuje link.

165 . Site Level Social Signals: Site – wide društveni signali mogu povećati autoritet web stranice, što će povećati vidljivost za pretragu svih njezinih web stranica.

SEO Brand Signali

166 . Brand Name anchor tekst: brandirani anchor tekst je jednostavan ali veoma jak signal relevantnosti.

167 . Brandirane pretrage: to je jednostavno: ljudi traže brandove. Ako ljudi traže vašu web stranicu na Google, Google će vjerojatno to uzeti u obzir pri određivanju branda.

168 . Brend ima Facebook stranicu i puno lajkova: brendovi imaju tendenciju da imaju Facebook stranice s puno lajkova i čini se da uživaju u skupljanju lajkova (natjecanje s konkurencijom).

169 . Brend ima Twitter profil s puno sljedbenika: Twitter profile s puno sljedbenika signalizira popularnost branda.

170 . Službena Linkedin stranica tvrtke: većina poslovnih tvrtki koje misle na svoje poslovanje imaju tvrtkine LinkedIn stranice.

171 . Lista zaposlenika na Linkedin: Rand Fishkin kaže da postoje LinkedIn profili koji kada napišu da rade za svoju tvrtku time pojačavaju brand signal tvrtke u kojoj rade.

172 . Legitimnost korisničkih računa na društvenim mrežama: korisnički račun na društvenoj mreži s 10.000 sljedbenika i 2 upisa vjerojatno će se tumačiti puno drugačije od sličnog računa s puno više interakcije.

173 . Brand se pojavljuje na Google news stranici: stvarno veliki brandovi se pojavljuju na Google News stranici cijelo vrijeme. U stvari, neki brendovi imaju svoj Google News Feed na prvoj stranici:

google news feed

174 . Brendovi bez „linkova“: Google sa simpatijama gleda na spominjanje brenda bez linkanja, što se tumači kao snažan brand signal.

175 . Broj RSS pretplatnika: s obzirom na to da je Google vlasnik popularne FeedBurner RSS usluge, ima smisla da se RSS pretplatnički podaci tumače kao čimbenik popularnosti / brand signal.

176 . Brick and Mortar Location With Google+ Local Listing: prave tvrtke imaju urede, tj. mjesta na kojima obavljaju svoje djelatnosti, te je iz tog razloga moguće da Google pretražuje podatke o lokaciji tvrtke kako bi se utvrdilo da li web stranica pripada velikim brendovima.

177 . Web stranica i plaćanja poreza na posao: SEOMoz izvještava da Google može pogledati da li je neka web stranica platila porez za obavljeni posao.

On Site Web Spam Faktori

178 . Panda penalty: web stranice s niskom razinom kvalitete su manje vidljive u pretrazi nakon Panda penalty.

179 . Linkovi ka lošem susjedstvu: linkanje na “loše susjedstvo” može smanjiti vidljivost u rezultatima pretrage.

180 . Preusmjeravanja: lažna preusmjeravanja su strogo zabranjena. Ako osoba koja radi lažna preusmjeravanja bude uhvaćena ne samo da joj web stranica biva kažnjena, nego može biti i deindexirana.

181 . Popups ili ometajući oglasi: službena Google Rater Guidelines Document kaže da popups i drugi ometajući oglasi predstavljaju nisku kvalitetu web stranice.

182 . Site Over optimizacija: uključuje on page faktore kao što su popunjavanje ključnih riječi i popunjavanje header tagova.

183 . Page Over optimizacija: mnogi SEO stručnjaci, a i individualni vlasnici web stranica izjavljuju da za razliku od Panda update, Penguin update cilja individualnu stranicu (pa čak i onda samo za određene ključne riječi).

184 . Previše oglasa na web stranici: “Page Layout Algorithm” sankcionira stranice s puno oglasa i malo sadržaja.

185 . Skrivanje affiliate linkova: ići “predaleko” u pokušajima skrivanja affiliate linkove može rezultirati kažnjavanjem.

186 . Affiliate web stranice: nije tajna da Google nije najveći obožavatelj affiliate web stranica. Mnogi misle da web stranice koje se ostvaruju s affiliate linkovima treba staviti pod posebnim povećalom, a sigurno je da Google o tome vodi brigu!

187 . Autogeneriran sadržaj: Google nije veliki obožavatelj autogeneriranog sadržaja. Ako posumnja da je web stranica napumpana s generiranim sadržajem, to bi moglo rezultirati kaznom ili deindexiranjem.

188 . Pretjerano PageRank kiparstvo: ako odete predaleko s PageRank kiparstvom bez nofollow linkova, bez odlaznih linkova s mnoštvom internih linkova, to može biti znak „igranja“ sa sustavom!

189 . IP adresa označena kao spam: ako je vaš poslužitelj (server) označio vašu IP adresu kao spam, to može naškoditi svim web stranicama na tom serveru.

190 . Meta tag spam: popunjavanje s previše ključnih riječi može se dogoditi i u meta tagovima. Ako Google procjeni da je pretjerano dodavanje ključnih riječi u meta tagovima igra za algoritme, on kažnjava takve web stranice.

meta tagovi

Off Page Web Spam Faktori

191 . Neprirodni priliv linkova: odjednom i neprirodno veliki priliv linkova je najsigurniji znak lažnih linkova.

192 . Penguin penalty: web stranice koje su pogođene Google Penguin updateom znatno su manje vidljive u rezultatima pretrage, a neke se više ne mogu niti pronaći!

193 . Link profil s visokim % niske kvalitete linkova: jako puno linkova kao izvor koriste black hat SEO-a metode, kao što su blog komentari i forumski profili, a to može biti znak igranja sa sustavom, a Google to ne tolerira.

194 . Relevantnost linkova: poznata analiza MicroSiteMasters.com otkrila je da stranice s neprirodno velikom količinom linkova s tematski nepovezanih web stranica pokazuju veću osjetljivost na Penguin update.

similar niche penguin update

195 . Neprirodni linkovi – upozorenje: Google je poslao tisuće poruka ” Google Webmaster Tools o uočenim neprirodnim vezama “. To obično prethodi padu na tražilicama, iako ne u 100 % slučajeva.

196 . Linkovi iz iste klase C IP: dobivanje neprirodno velike količine linkova s web stranica na istom serveru može biti znak blog network link buildinga.

197 . “Poisonanchor tekst: nakon što je “poison” anchor tekst ukazao na vaše web stranice, to može biti znak spama ili hakirane stranice. Bilo kako bilo , to može naštetiti vašim pozicijama na tražilicama.

198 . Manual penalty: Google je poznat po ručnom kažnjavanju, više o tome možete pročitati na Interflora fiasco.

199 . Prodaja linkova: ako se upustite u prodaju ili kupovinu linkova svakako možete računati da ako budete otkriveni slijedi primjerena kazna od strane Google.

200 . Google Sandbox: nove web stranice koje imaju nagli priljev linkova, Google ponekada stavi u Google Sandbox radi kontrole, što privremeno ograničava vidljivost u rezultatima pretrage.

201 . Google Dance: Google Dance može privremeno uzdrmati ljestvicu rezultata. Prema Google patent, tako Google pokušava ustvrditi da li se netko igra Google algoritmima.

202 . Disavow Tool: uporabom Disavow Tool možete ukloniti ručno ili algoritamski kažnjene web stranice koje su bile žrtve negativnog SEO.

203 . Ponovljeni zahtjev (reconsideration request): zahtjev za ponovljenim razmatranjem može povećati kaznu. Ovdje možete poslušati što Matt Cutts govori o reconsideration request.

Ovdje je jedan primjer kako treba postupiti, odnosno poslati reconsideration request ako je vaša web stranica iz nekog razloga kažnjena:

Dear Google Webspam team member,

Thank you for taking the time to read our request. Our site was recently given a penalty for unnatural links. In reviewing our links, we now see that we have tried to manipulate the search results by using links containing anchor text from syndicated articles. We also purchased links from [company name]. Although these actions were taken by our SEO Company, [insert name], we take full responsibility for their work. We no longer employ this company.

We have worked hard over the last few months to remove as many of these links as possible. We have contacted webmasters using their email address available on the site, their whois address and also via contact forms where available. This spreadsheet shows all of our links and what efforts we have taken for removal:

[link to Google Spreadsheet. IMPORTANT – Make sure you change the privacy settings on the Google Doc so that anyone with the link can see it]

This document shows the original source code of each of the emails that we have sent to webmasters:

[insert link to Google Doc]

And this document shows screenshots of contact forms that we have filled out.

[insert link to Google Doc]

We have submitted a disavow.txt file to ask Google to disavow the unnatural links that we were unable to remove.

Thank you again for reading this request. We have worked hard to resolve the quality issues on our site and are completely committed to following the Quality Guidelines from this point on.

Sincerely,
[your name]

25 thoughts on “SEO optimizacija i Google 200 algoritama za pozicioniranje web stranica!

  1. Odlican clanak, sve pohvale za prevod ovolikog teksta!
    Definitivno ce za SEO u 2014 godini a i kasnije velik znacaj imati prisutnost na socijalnm mrezama, sto ranije nije bio slucaj. Doduse i FB je pre par meseci znacajno promenio algoritam pa se mnogi zale na puno manji total reach nego pre. Ukoliko imate kakva saznanja i o tome, bilo bi super da objavite!!! Pozdrav !

  2. Bavim se content marketingom i jako mi je drago da sam naišao na ovaj članak, koliko god se činilo da nema veze s mojim dijelom posla, svaki pravi stručnjak će uvidjeti da itekako ima.

    Btw odličan post 😉

  3. Stvarno ogroman trud za jedan ovakav članak koji relativno dobro opisuje aspekte pozicioniranja na tražilicama i SEO optimizaciju kao taktiku koja pridonosi poboljšanju vidljivosti web stranica.

    Lp 😉

  4. Dugo vremena nisam naišao na ovako dobar i stvarno iznimno koristan članak. Drago mi je da se je netko, odnosno vi potrudili i preveli ovaj članak.

    Ovo je vrelo informacija kako pravilno uraditi on page optimizaciju, a također izvor informacija o off page optimizaciji i mnogim drugim faktorima koji su bitni za dobro rangiranje!

    Čestitke na trudu i dobroj volji za djeljenjem ovog SEO “zlata”.

    Lp

  5. Ovu stranicu sam stavio u Bookmarks nije post koji se čita u jednom dahu ali uvijek dobro dođe za otvoriti kada se ukaže potreba za novim spoznajama. 😉

    1. Baš tako, nisam je niti ja pročitao u jednom dahu, to je baš za staviti u bookmarks i otvarati po potrebi, SEO se ne radi na brzinu 😉

  6. “Google uspijeva povezati značaj sadržaja s linkom prema određenoj stranici, te na osnovu toga odrediti da li je u sadržaju iznesen pozitivan ili negativan komentar i to sve pomoću emotion ikona :). Linkovi koji su „okruženi“ pozitivnim sadržajem dobivaju veći značaj nego linkovi s negativnim 🙁 sadržajem.”

    E da sam prije znao da se treba puno smijati, smijao bi se ja i stavljao smajliće i to žestoko 😀

    BTW. Odličan i veoma koristan članak!

  7. Moram se pohvaliti da sam nedavno na svoju WordPress web stranicu stavila Google Analytics!
    Stvarno odlična stvar, sada vidim kako ljudi dolaze do moje stranice.
    Još je ona daleko od optimizirane, ali na pravom sam putu 😉

  8. Bavim se Web Dizajnom cca 3 godine, tako da mi je jako dobro došao ovaj dio teksta o on site optimizaciji i također dio o ključnim riječima u imenu domene.

    Hvala

  9. Već duže vrijeme radim u inozemstvu u sasvim drugoj struci, tj. bavim se programiranjem aplikacija.

    Dok sam živio u Lijepoj našoj bavio sam se SEO-om, ali ono što mogu konstatirati je da se je SEO od onda dosta promjenio, ovu su sada stvari koje ja uopće ne razumijem ili ih razumijem jako malo :). Kada sam se ja počinjao baviti optimizacijom to je izgledalo puno lakše.

    Sada je to preraslo u pravu znanost, vidim da je SEO zaživio u Hrvatskoj, a i na ostatku Balkana, što me posebno veseli jer dok sam ja onako amaterski plivao u tim vodama, poznavao sam možda 5 osoba koje znaju šta je SEO.
    Sada je to nešto sasvim drugačije i drago mi je zbog toga.

    Vidim da je i konkurencija postala snažna, odlična stvar, znači da ima stručnjaka!

    I za kraj, odličan članak!

    Srdačan pozdrav

    1. Istina, SEO optimizacija se je jako promijenila u odnosu na period od prije 2 do 3 godine, a kamoli na period od prije 8 godina.

      Drago mi je da vam se post dopao i želim vam puno uspjeha u daljnjem radu s aplikacijama, a tko zna možda jednog dana u SEO optimizaciji 😉

      Lijepi pozdrav

    1. Žao mi je što je tekst izazvao umor kod vas, što bi tek bilo da ste čitali i članke na koje upućuju linkovi u tekstu, trebalo bi vam barem tjedan dana.

      Hvala!

  10. Bogami ovo je naporno i za čitanje, a kamoli za napisati, a o prevođenju da i ne govorimo, veliki posao, čestitke na tome!
    Uvijek me je zanimalo koji su to famoznih 200 Goole algoritama ili faktora koji utječu na rangiranje. Kao što ti kažeš u uvodu članka, niti ovi ne moraju biti točni, mada logičkim zaključivanjem se može ustanoviti što je najbliže istini i što stvarno može pomoći u SEO optimizaciji od ovdje nabrojenih faktora za rangiranje.
    Nisam neki veliki ekspert ali smatram da imam dovoljne osnove da zaključim da ovaj post iznosi dosta bitnih činjenica koje naročito početnicima u SEO optimizaciji može olakšati snalaženje u “vrtlogu” tisuća smjernica koje dobivaju s raznih strana.
    Ja osobno sam našao nekoliko primjera koje ću isprobati na svojoj web stranici, još je u povojima, pa se javim kada bude gotova.

    Lijepi pozdrav i do ponovnog čitanja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Upišite točan iznos kao prevenciju protiv automatskih prijava. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.