Skip to main content

Link Building i SEO optimizacija na ispravan način!

Link Building i SEO optimizacija

Ono što bi mogli kao usporedbu iz uobičajenog života usporediti s link buildingom i SEO optimizacijom je preporuka, tj. skoro pa svaka vrsta preporuke. Znači zamislite mladog autokarosera koji je veoma vrijedan i talentiran u svom poslu, ali pošto je posao tek pokrenuo, trebaju mu preporuke drugih da bi mogao nastaviti uspješno poslovanje, a zasigurno nema bolje preporuke od preporuke zadovoljne mušterije drugoj potencijalnoj mušteriji i tako se krug širi do velikih razmjera i s vremenom naš mladi autokaroser postaje veoma uspješan u svom poslu. Da, to bi bio link building u realnom životu i to onaj pozitivni.

Negativi link building bi bio kada bi isti taj mladi majstor, počinjao svoj posao „fušarenjem“, tj. kada bi na brzinu upotrijebio talijansku poslovicu „Stucco e pittura, bella figura“ i tako na zamagljen, nepravilan i nepouzdan način gradio svoje preporuke prema potencijalnim mušterijama, naravno da bi posao s vremenom propao.

Isto to radi i Google, pouzdane i vrijedne nagrađuje, a one koji varaju kažnjava i to nemilosrdno, jednostavno ih pošalje u internetska bespuća ili još gore od toga, jednostavno ih izbriše iz svojih rezultata pretraživanja.

Link building je odličan način za povećanje vidljivosti vaše web stranice, ali kao i sa svime što se tiče SEO optimizacije,  postoji ispravan i krivi način da se dođe do cilja, naravno krivi način vas neće dovesti do vrha ili će slavlje na vrhu biti kratkog daha, jer vam slijedi brzi pad s trona.

Ako koristite black hat SEO metode, budite sigurni da su te metode prošlo svršeno vrijeme, jer s algoritmima koje je Google aktivirao, teško da ćete uspjeti u nakani da prečacem stignete do vrha. Web spam je nepoželjan i Google je to jasno stavio do znanja svima sa svojim Panda i Penguin updateima.

Ipak ima jako puno ljudi koji uporno nastavljaju sa zabranjenim tehnikama jer im kratkoročno donose ekspresne rezultate, a onda samo nestanu s interneta (“Zašto to rade, e to nikome nije jasno osim njima samima“), dakle, dajte si truda i napravite sporiji ali sigurniji i u očima Google prirodni link building, koji daje trajne rezultate.

Ako je link building za vas nešto novo i potpuno nepoznato, a dobili ste neke savjete kako stavljati linkove na komentare u blogovima („polje za upis imena u komentarima služi upisivanju imena, a ne ključne riječi, ako postupate drugačije od toga, gadno ćete pogriješiti“), stavljanje linkova u forumskim profilima ili potpisima nudi veoma slabi signal važnosti, a u nekim slučajevima Google na to gleda kao na web spam, a to znači da ste samo djelomično savjetovani, jer to je ono što skoro pa svatko može napraviti, ali Google ne bi bio to što je, da ga je tako lako prevariti, točno zna kada je link building rađen na neispravan način, nemojte se zavaravati i misliti da ste vi pametniji od Google.

Google ne pokazuje niti najmanju blagonaklonost prema kupljenim linkovima i umjetno stvorenom bazom veza (linkova) s drugim web stranicama. Nedavno je Google na jednom primjeru pokazao koliko ozbiljno drži do principa kažnjavanja web stranica koje svoju snagu grade s metodama koje nisu dozvoljene, tako da je deindexirao web stranice koje su bile povezane s BuildMyRank.com.

Google je također slao obavijesti upozorenja web stranicama koje imaju neprirodne ili umjetne linkove, što je jasno kršenje Google uvjeta o pružanju usluga, neki su poslušali, a neki nisu, možete pretpostaviti kako su prošli oni koji nisu poslušali upozorenje!

Naravno da se Google ne ponaša diktatorski i da ne kažnjava sve plaćene linkove, dokle god je jasno da su takvi linkovi identificirani kao legitimno oglašavanje.

link building

Poanta sigurnog link buildinga je u činjenici da u svemu trebate biti umjereni, ne pretjerivati s istim ključnim riječima, trebate ih pravilno dozirati, jer čim ih je previše automatski postajete sumnjivi.
Kada optimizirate određenu ključnu riječ (Anchor text), puno bolje rezultate ćete postići ako koristite i druge ključne riječi u optimizaciji, čak i ako su na prvi pogled potpuno „besmislene“ ali naravno ipak je bolje ako su vezane za sadržaj na web stranici.
Izbjegavajte plaćene i recipročne linkove, dovoljno je samo malo pretjerati s takvim načinom link buildinga i sav vaš trud pada u vodu.

Da bi uspješno i u očima Google na prirodan način radili link building prvenstveno je potreban kvalitetan sadržaj na web stranici, jer bez kvalitetnog sadržaja na web stranici više vam niti kvalitetan link building neće pomoći, osim ako se radi o web stranici nekog brenda, oni sami po sebi imaju posebno mjesto u Google algoritmima i ne trebaju se previše truditi da bi postigli top pozicije u rezultatima pretraživanja.

Znači sadržaj koji je kvalitetan s malo link buildinga daje vrhunske rezultate. Lijepo je kada zahvaljujući kvalitetnom sadržaju, drugi rade link building za vas, istina to je malo sporiji način, ali dokazano najuspješniji.

Nadam se da ste dobili kratki uvid u način na koji treba raditi link building i SEO optimizaciju i to bez manipuliranja s link buildingom na negativan način.

18 thoughts on “Link Building i SEO optimizacija na ispravan način!

  1. Ja sam stavljao linkove sa ključnim riječima u komentarima blogova i forumskim profilima i nisam primjetio nikakav pad na Google. Možda je to zato što znam dozirati!

  2. Kada sam pratio tematiku link buildinga i seo optimizacije sve je to onda izgledalo puno jednostavnije, trebao si biti samo dobar “serator” na forumima i blogovima i skoro pa svaki link je prolazio. Nije bilo problema sa spamanjem iz jednog jedinog razloga, jer su onda svi spamali 🙂

    Sada je to već nešto drugo, ljudi koji se bave seo optimizacijom su se morali prilagoditi novim pravilima, jednostavno morali su evoluirati onako kako je evoluirao i Google.

    Iskreno, moja zapažanja u vezi Google su takva da stvarno imam dojam da se pretvaraju u svjetskog internetskog policajca, sa jedne strane dobro s druge pak ne.

    Što je tu je, dečki i cure samo hrabro u nove pobjede 😉

  3. Na moj sajt linka samo 5 domena ali imam jako dobar sadržaj i veoma dobro kotiram za mnogo ključnih riječi. Tako da mislim da je glavno imat dobar i koristan sadržaj.

  4. Prije četiri godine sam imao stranicu koja je odlično stojala za većinu ključnih riječi, bila je optimizirana na način kako se onda optimiziralo, a to je čisto spamanje.

    Onda su došli famozni Google update, Panda i Penguin i stranica je za većinu ključnih riječi otišla u (neću biti prost :D).

    Tako da sam bio prisiljen napraviti novu stranicu, a SEO optimizaciju i link building sam prepustio drugima!

    1. Dario, probaj se opet igrati sa SEO optimizacijom, znaš kako kažu, nemoj pustiti drugima da rade ako to možeš sam napraviti 😀

  5. Jako mi je drago što mi je prijateljica pokazala ovaj članak jer baš radimo našu web stranicu i puno će nam pomoći ovi korisni savjeti. Hvala puno i lijepi pozdrav.

Odgovori na Dean Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Upišite točan iznos kao prevenciju protiv automatskih prijava. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.