Skip to main content

Da li su Blog komentari loš način SEO optimizacije!

blog komentari i seo optimizacija

Većina osoba koja se bavi SEO optimizacijom zna da na blogu prilikom komentiranja nije pametno upisivati u polje za unos imena anchor tekst i to s valjanim razlogom!

Činjenica je da takav način link buildinga nikako nije dobrodošao, barem ne u ovom negativnom obliku, jer Google je odavno naučio razlikovati anchor tekst od pravog imena koje se ostavlja u polje za unos imena, jako puno SEO majstora je to shvatilo kada je tako optimizirane web stranice „pokosio“ Penguin update i jednostavno ih učinio „nevidljivim“ za tražilice.

Znači kršenje Googleovih smjernica za webmastere nikako nije poželjan način SEO optimizacije!

Povratak tako kažnjene web stranice je mukotrpan posao koji zahtjeva slanje e-mailova administratorima na svim tim blogovima gdje je komentar ostavljen na nepravilan način i zamolba administratorima da obrišu taj komentar, neki će vam izaći u susret, ali većina će u potpunosti negirati vašu zamolbu, a postoji još jedan faktor, tko će se sjetiti gdje je sve ostavio komentar!

Dakle, činjenica je da je bolje izraditi novu web stranicu jer je lakše s nekompromitiranom stranicom doći na čelne pozicije u rezultatima pretrage uz pravilnu SEO optimizaciju negoli se upuštati u beskrajno slanje e-mailova sa zamolbama za brisanjem kompromitirajućih linkova.

Svatko tko se upušta u link building mora biti svjestan da ako se upusti u manipulaciju s linkovima dolazi u poziciju da bude kažnjen, bilo od Penguin update ili ručnim kažnjavanjem koje je aktualno u zadnje dvije godine.

Da li je Google u potpunosti protiv link buildinga?

Naravno da nije, ali traži da se igra po pravilima, Matt Cutts je u videu koji slijedi dao jasno za naslutiti da komentiranje na blogovima  neće štetiti web stranici koja je promovirana i njenoj poziciji ako je u polju za unos imena uneseno ime osobe koja je ostavila komentar, a ne anchor tekst.

Matt Cutts se je nadovezao i napomenuo da ako su društvene mreže postale mjesto gdje promovirate svoj rad i zbog toga nema kažnjavanja, ne vidi zašto i blog komentiranje ne bi pridonijelo promociji vašeg weba ako se držite pravila o unosu vlastitog imena uz ostale podatke koje unosite u polja potrebna za objavljivanje komentara (polje za unos web stranice).

Ipak i takav način promocije skriva jednu opasnost, ako pretjerate s komentiranjem ili su vam komentari nevezani za temu ili ste jednostavno vulgarni postoji opasnost da vas sam administrator označi kao spamera, a pošto npr. na WordPress platformi postoje alati poput Akismet čija je funkcija zaštita od spama, naći ćete se u situaciji da ne možete ostaviti komentar na niti jednoj drugoj WordPress platformi koju štiti Akismet, a to je skoro pa svaka!

I još jedna opaska, nemojte koristiti alate koji šalju automatizirane komentare, njih je Google odavno „provalio“.

12 thoughts on “Da li su Blog komentari loš način SEO optimizacije!

  1. Citiram: Ako se u komentarima ne spominju ključne riječi koje su relevantne u samom članku su očiti znak za Google da se radi o nevezanim komentarima, naravno jako mu se sviđa kada su komentari malo duži i konkretniji, te naravno tematski povezani!
    Ovo je veoma vazan i koristan komentar na temu blogovi, komentari u blogovima i njihovo uticaj na SEO. Pa mnogi blogovi se upravo i citaju i zbog komentara. Kako privuci kvalitetne komentatore je mozda zanimljivije pitanje.

    1. Dragoslave,

      u potpunosti se slažem s tobom, što se tiče problematike privlačenja kvalitenih komentatora, e to je već puno kompleksnije pitanje, puno faktora pridonosi tome, najbitniji je svakako kvalitetan i jedinstven sadržaj, promocija tog istog sadržaja, zadržavanje starih i dolazak novih posjetitelja na stranice i još mnogo drugih faktora.

  2. Neka pravila moraju postojati inače bi svi bili vrhunski SEO majstori i Google kao takav ne bi imao nikakvog smisla, beznačajni rezultati bi se pojavljivali na prvim stranicama, a svi znamo da to nema nikakvog smisla.

    Dakle, komentari da, ali smisleni i sa vlastitim imenom ili nadimkom!

    1. Ako se u komentarima ne spominju ključne riječi koje su relevantne u samom članku su očiti znak za Google da se radi o nevezanim komentarima, naravno jako mu se sviđa kada su komentari malo duži i konkretniji, te naravno tematski povezani!

  3. Da, al koristan komentar, koji daje dodatnu vrednost, i pri tom ima full url anchor tekst može da bude koristan. Moj savet je da u link profilu imate i po neki link iz komentara, ali samo na relevantnoj temi. Za ime koristite vaše vlastito ime kao ja 🙂 i linkujte naslovnu i nema frke. To su sada uglavnom sve nofollow linkovi, pa nećete ništa posebno dobiti, osim po par surfera preko referala!

    1. Hvala na korisnom komentaru 😉
      Slažem se s većim dijelom napisanog, osim što ne bi zanemario nofollow linkove, ima u njima puno više koristi negoli što se misli 😉 Pouzdano znam da je moguće optimizirati web stranice samo s njima!

    2. U principu si pogodio točnu srž onoga što big G želi. Linkovi jesu nofollow, ali služe kao ping na linkanu web stranicu što google još uvijek uzima u obzir prilikom rangiranja u serpu. Ako se abusea anchor korištenjem ciljane ključne riječi, penal slijedi vrlo brzo

Odgovori na Marko Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Upišite točan iznos kao prevenciju protiv automatskih prijava. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.